رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به انتقاد از عرضه فله‌ای شیر در جامعه، گفت: افزایش تعداد بیماران تب مالت در کشور نگران‌کننده شده است.

نگرانی بابت افزایش تعداد بیماران تب مالت در کشور

به گزارش قدس آنلاین،  اسماعیل خاتمی مقدم عصر امروز در نشست ستاد برگزاری روز جهانی شیر، اظهار داشت: شیر و لبنیات یکی از مواد غذایی مهم در همه جای دنیا بوده و ضرورت دارد که همواره جزو سبد اصلی غذایی هموطنان باشد.

وی افزود: همگی تلاش کنیم که تک تک خانواده‌ها را به افزایش مصرف شیر و لبنیات استاندارد که تنها توسط کارخانجات تولید می‌شود ترغیب و تشویق شوند. خاتمی مقدم، فرهنگ‌سازی استفاده از لبنیات استاندارد را برای سلامت آحاد جامعه امروز و نسل‌های آینده امری حیاتی دانست که چشم پوشی از آن غیر قابل جبران خواهد بود.

وی افزود: با التفات به اینکه مصرف این اقلام هر روز در کشور ما کمتر می‌شود زنگ خطری جدی است. به‌طوری‌که تبعات آن گسترده و ضرر و زیان کاهش مصرف آن همه افراد جامعه را درگیر می‌کند.

خاتمی مقدم افزود: افزایش فله فروشی مواد لبنی وشیر خام باعث افزایش تعداد بیماران تب مالت در سطح کشور شده است.

رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران عنوان کرد: ارائه  برنامه‌ها وفعالیت‌های تبلیغاتی ازطریق رسانه‌ها ی گروهی مجازی و مکتوب بویژه صدا و سیما، انواع تبلیغات محیطی، نصب  بنر و پوستر در سطح استان، پخش رایگان شیر در مهد کودک‌ها، تبلیغ از طریق شبکه‌های مجازی عمومی و اختصاصی واحدها ی تولیدی لبنیات، فروش محصولات لبنی و شیر پاستوریزه با تخفیف ویژه از سوی کارخانجات لبنی استان،  از جمله اقدامات تشکلهای ذیربط  و کارخانه‌های لبنی استان در روز جهانی شیر خواهد بود.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.