بجنورد- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به‌ ضرورت بازسازی دو هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در روستاهای زلزله‌زده استان، گفت: در این راستا تاکنون ۵۰۰ پرونده تشکیل‌شده است.

۵۰۰ پرونده برای بازسازی مسکن زلزله‌زدگان خراسان شمالی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، علی روحانی اظهار کرد: در جریان زلزله ۵ و ۷ دهم ریشتری ۲۳ اردیبهشت‌ماه گذشته، چهار هزار و ۵۰۰  واحد مسکن روستایی در خراسان شمالی دچار آسیب شد که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۰۰  واحد نیازمند بازسازی و ۲ هزار و ۱۰۰ واحد نیز نیازمند تعمیر است.

روحانی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ پرونده برای بازسازی مسکن روستایی زلزله‌زدگان خراسان شمالی تشکیل‌شده است، تصریح کرد: از این تعداد، ۲۵ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی‌شده است.

وی از استقرار کارشناسان و تشکیل پرونده در محل روستاهای زلزله‌زده خبر داد و عنوان کرد: مرحله آواربرداری برای بیش از ۱۵۰ واحد آسیب‌دیده به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی برای احداث مسکن روستایی، تصریح کرد: به همین منظور، ۴۸ میلیارد تومان تسهیلات به زلزله‌زدگان استان در روستاها پرداخت می‌شود.

معاون امور مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: زلزله اخیر به ۷۰ روستای استان خسارت‌هایی را وارد کرد.

روحانی بابیان اینکه ۲۵۰۰ واحد مسکن شهری نیز در جریان زلزله اخیر دچار آسیب شد و نیازمند احداث دوباره است، گفت: به این واحدها ۳۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد که هنوز ابلاغ آن صورت نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.