یزد- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد گفت: در استان یزد ۹۶۲ نفر سرپرست خانوار مشمول بازنشستگی پیش از موعد هستند.

۹۶۲ نفر در استان یزد مشمول بازنشستگی پیش از موعد هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: ۸۹ هزار نفرمشمول صندوق بیمه روستایی در استان یزد هستند و ۲۰ هزار و ۱۴۷ نفر در این صندوق عضویت دارند و این صندوق برای ایجاد انگیزه و ماندگاری بیشتر روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها راهگشاست و باید حمایت‌های بیشتری برای گسترش فعالیت‌های آن انجام شود.

حسن ابراهیمی  گفت: بر اساس قانون، دولت مکلف شده تا بیمه شدگانی را که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه و ۷۰ سال سن دارند را با دریافت ۱۰روز مستمری بازنشسته کند.

وی افزود: پرداخت مستمری بازنشستگی منوط به ۱۵ سال سابقه پرداخت بیمه و ۶۵ سال سن بیمه شده است و دولت مکلف شده تا بیمه شدگانی را که در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۱۰ سال سابقه پرداخت بیمه و ۷۰ سال سن دارند را با دریافت ۱۰روز مستمری بازنشسته تلقی کند و بر طبق سنوات به آنها مستمری بازنشستگی پرداخت کند.

ابراهیمی گفت: در استان یزد ۹۶۲ نفر سرپرست خانوار مشمول بازنشستگی پیش از موعد هستند  و به زودی اولین گروه بازنشستگان این صندوق با ارائه درخواست می‌توانند از خدمات مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد اظهار داشت: در استان یزد ۸۹هزار نفر مشمول بیمه روستایی هستند ولی تنها ۲ هزار و ۱۴۷ هزار نفر بیمه شده اند که هزار و ۳۵ نفر آنها مربوط به سال ۹۵ و در مجموع ۴هزار و ۳۳نفر آنها مربوط به ۴ سال گذشته است.
ابراهیمی گفت: هم اکنون ۹۳۸نفر در استان یزد مستمری بگیر صندوق روستاییان هستند  وتا پایان خردادماه همه روستاییان می توانند بیمه روستاییان و عشایر شوند ولی بر اساس قانون جدید، افراد بالای ۵۰سال از اول تیرماه نمی توانند برای این بیمه اقدام کنند چون سن بازنشستگی آنها بالا می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.