زنجان-فرماندار شهرستان زنجان گفت: هنوز روند برگزاری و رسیدگی به نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در زنجان تمام نشده است

روند رسیدگی به نتایج انتخابات شورای شهر زنجان هنوز تمام نشده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، رسول بیات با بیان اینکه هنوز روند برگزاری و رسیدگی به نتایج انتخابات تمام نشده است، افزود: اعتراض برخی کاندیداها به نتایج انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر زنجان اخلال در روند برگزاری انتخابات است و غیرقانونی است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات مستنداتی در خصوص دلایل اعتراض خود به نتایج انتخابات ارائه نداده اند، ادامه داد: برگزاری انتخابات روند قانونی خود را دارد و کاندیداهای معترض باید با در نظر گرفتن فرایند قانونی انتخابات نسبت به بیان اعتراض خود اقدام کنند تا به اعتراضات رسیدگی شود.

بیات با بیان اینکه تجمع کاندیداهای معترض به نتایج انتخابات  عبور از قانون است و نوعی اخلال در روند انتخابات محسوب می‌شود، افزود: ما هنوز در فرایند انتخابات قرار داریم و پس از بررسی هیئت نظارت و اجرایی شهرستان، هیئت نظارت و اجرایی استان اعتراضات کاندیداها را بررسی خواهد شد.

بیات با بیان اینکه اعتراضات کاندیداها صرفا ادعا بوده، در حالی که باید اعتراضات مستند باشد تا هیئت نظارت و اجرایی به آن عمل کند، گفت: اعتراضات کاندیداها مستند نیست و تاکنون هیچ اعتراض مستندی به فرمانداری زنجان نرسیده است.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: بعد از برگزاری انتخابات و اعلام رسمی نتایج کاندیداهای معترض ۲ روز وقت داشتند که اعتراضات خود را به هیئت اجرایی انتخابات بدهند که طی این ۲ روز حدود ۳۵ مورد اعتراض ارائه شد و  تمام این اعتراضات در هیئت اجرایی و نظارت شهرستان زنجان مورد بررسی قرار گفت.

وی با تاکید بر اینکه اعتراض و درخواست ر سیدگی حق طبیعی همه کاندیداها است، در حین حال متذکر شد: تجمع و رسانه ای کردن اعتراضات به این شکل قانونی نیست و با توجه به اینکه هنوز در فرایند برگزاری انتخابات هستیم نوعی اخلال در فرایند برگزاری انتخابات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.