قزوین- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با توجه به نقش مهم شهدای ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله باید مراسم باشکوهی برگزار شود و این مراسم‌ها فرصت مغتنمی برای یادآوری تاریخ انقلاب به شمار می‌رود.

مراسم‌ ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصت مغتنمی برای بیان تاریخ انقلاب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علی قابل در جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت بیست و هشتمین مراسم ارتحال امام خمینی(ره) که ظهر امروز در استانداری قزوین تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به تقارن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و ماه مبارک رمضان به منظور رفاه حال روزه‌داران تصمیم بر آن شد که از اعزام کاروان‌های پیاده به مرقد امام راحل جلوگیری شود.

وی افزود: از استان‌های همجوار از جمله قزوین، سمنان، قم و البرز تعدادی از مردم به صورت خیلی محدود برای شرکت در مراسم ارتحال امام راحل عازم مرقد مطهر ایشان می‌شوند.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین از استان قزوین شهرستان آبیک برای اعزام زائر به مرقد امام راحل به منظور شرکت در مراسم سالروز رحلت ایشان انتخاب شده است.

قابل با اشاره به گرامیداشت سالروز قیام ۱۵ خرداد عنوان کرد: شهدای قیام ۱۵ خرداد بانیان اصلی انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌روند بنابراین در هیچ شرایطی نباید به دست فراموشی سپرده شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش مهم شهدای ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله باید مراسم باشکوهی برای گرامیداشت یاد و خاطره آنان برگزار شود و این مراسم‌ها فرصت مغتنمی برای یادآوری تاریخ انقلاب و خدمات انجام شده در این مسیر به شمار می‌رود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به برخی از برنامه‌های سالروز ارتحال امام و قیام ۱۵ خرداد بیان کرد: در سال جاری برنامه‌های متنوعی از قبیل جلسات قرآنی با حضور قاریان بین‌المللی و ملی، مسابقات فرهنگی، گردهمایی مبلغان دینی و شب شعر برای بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد تدارک دیده شده است.

قابل با اشاره به برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد در پایگاه‌های بسیج، حسینیه‌ها، سپاه و امامزاده‌ها خاطرنشان کرد: دو ویژه برنامه هم در مسجدالنبی و مسجد امام خمینی(ره) غیاث آباد برای گرامیداشت ۱۴  و ۱۵ خرداد پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: تدارک سفره افطاری برای حدود دو هزار نفر از مردم درپایان مراسم بزرگداشت از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری شهرداری، سپاه پاسداران و تبلیغات اسلامی انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.