گروه اجتماعی:سند ۲۰۳۰ یونسکو همچنان یکی ازچالش های روز کشور است.دکتر حسن روحانی؛ رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به نقد منتقدان گفته است:"بسیار متاسفم که کسانی در این انتخابات ازاین سند سوء استفاده کردند. من از تخریب و تهمت به خودم می‎گذرم، خدا هم از گناهان ما می گذرد، اما از اهانت به معلمان در قالب اعتراض به سند ۲۰۳۰ نمی گذرم."

۲۰۳۰ ؛ مقدمه سند تحمیلی ۲۰۵۰

 مریم احمدی شیروان -محمود مصدق :آنچه بیش از موضعگیری تند رئیس جمهور در قبال منتقدان اهمیت دارد مجالی است که باید به منتقدان داد تا این مهم صرفنظر از نگاه سیاسی بصورت علمی مورد تورق قرار گیرد. ما نیز می کوشیم با انعکاس نظرات برخی از منتقدان به واکاوی زوایای دیگر این سند بپردازیم.

تعارض با سند تحول

جبارکوچکی نژاد؛عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با ما می گوید: سند چارچوب اقدام آموزش ۲۰۳۰ یونسکو با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تائید نظام جمهوری اسلامی است تعارض بنیادین دارد . این زیبنده نیست که وزیر آموزش و پرورش برای اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ هفت کمیته آموزش تشکیل بدهد اما یک گام در راستای اجرایی کردن سند تحول بر ندارد و بعد رئیس جمهور کشور هم بگوید که من از منتقدان سند نمی گذرم.

 عده ای می‌گویند چه اشکالی دارد فرزندان ما آموزش جنسی ببینند؟ تا آگاه باشند و منحرف نشوند؟ اینکه همه‌اش از رفع فقر و گرسنگی و بی عدالتی و صلح و حقوق بشر و رفع خشونت و جنگ و... حرف می‌زند.پس چرا برخی مخالفت می‌کنند؟ وی می افزاید:رئیس جمهور باید با تذکر به شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر دست اندرکاران که این سند را امضاء کرده اند از آن ها بخواهد  با اتخاذ سازوکارهایی مشکل کشور را در زمینه سند ۲۰۳۰ بر طرف کنند.

کوچکی نژاد با اشاره به این که سند ۲۰۳۰ تفکر غربی دارد ، تصریح می کند : ما شاید در بخش آموزش از بعضی از مسایل بگذریم اما در بخش پرورشی و فرهنگی قطعاً از این سند تبعیت نمی کنیم و در مقابل آن  کوتاه نمی آئیم  .

وی از عدم تصویب  سند ۲۰۳۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می دهد و می گوید :با توجه به اظهارات آقای دانش آشتیانی به هنگام اخذ رای اعتماد از مجلس مبنی بر این که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را بازنگری می کند و  سند ۲۰۳۰  نیز یکی از برنامه هایش است ، می توان این نتیجه را گرفت که  وزیر آموزش و پرورش  اعتقادی به سند تحول  بنیادین ندارد و به دنبال بازبینی و تطبیق آن با سند ۲۰۳۰ است.

سند ۲۰۳۰ صرفاً  کاری و  توصیه ای نیست

علیرضا سلیمی  دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  هم به قدس می گوید: تندروی در بعضی مسایل درست نیست. باید از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر پیگیری  مسائل مطرح شده در خصوص سند ۲۰۳۰ استقبال کرد. این گونه مشخص می شود که چه کسانی  مرتکب اشتباه شده و  سند  مورد نظر را  در یونسکو امضاء و بعد در هیات دولت تصویب کرده اند.

وی در پاسخ کسانی که ادعا می کنند سند ۲۰۳۰  یک سند کاری و غیر الزام آور است ، می گوید :چنین نیست.در واقع این سند صرفاً  کاری و  توصیه ای نیست.البته شاید بگویند که ما حق تحفظ داریم که اتفاقاً در همین سند ۲۰۳۰ آمده که شروطی که با روح آن در تضاد  باشد پذیرفته نیست .

سید سجاد اسم حسینی، مجری سابق پروژه های شورایعالی انقلاب فرهنگی هم اظهار می دارد: اشکالی که  ما وارد می کنیم اینست که چرا دولت بدون مشورت با شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر نهادهای فرهنگی کشور اقدام به  تصویب  این سند و ابلاغ آن  کرده است .

وی درباره ادعای دولت مبنی بر تعهد  آور نبودن سند ۲۰۳۰ ، می گوید : وقتی ما سند تحول  بنیادین آموزش وپرورش را داریم چه لزومی دارد که در مجامع بین المللی در مورد سند ۲۰۳۰ صحبت کنیم. نکته دیگر این که  اگر دولت ادعا می کند  با هر آنچه که با شئونات اسلامی مغایر باشد مخالفت می کند و آنرا اجرا نمی کند  خب برای اثبات این موضوع یک مورد را مثال بزند .مثلاً بگوید که  فلان مورد  را پیاده نکردیم متناقض با شئونات ما بوده است.البته این اتفاق تاکنون نیفتاده و تمام سند  برای اجرا  به دستگاه آموزشی ابلاغ شده است .

دکتر علی کرمی محقق حوزه بیوتروریسم نیز در گفت و گو با ما اظهار می دارد: این سند تکمیل و توسعه یافته سند ۲۱ یا همان حفاظت از محیط زیست و حیات کره زمین بود که به تدریج اهداف آن توسعه یافت .توصیه می‌کنیم قبل از هر نوع اظهار نظر عجولانه و قضاوت بدون ‌تحقیق له یا علیه این سند، حتماً اول ‌سند اصلی انگلیسی در سایت یونسکو را و سند فارسی تنظیم، امضاء و ابلاغ شده در ایران ‌را که حدود ۳۸۰ صفحه است را با دقت و کلمه به ‌کلمه بخوانید.

وی ادامه می دهد: افرادی که با ادبیات سیاسی شیوه نوشتن اسناد سازمان ملل آشنایی ندارند با خواندن این سند حتماً خواهند گفت: این ‌سند که خیلی خوب است؟ کجایش اشکال دارد؟ حرف هایی که درباره آموزش‌های نامناسب جنسی، همجنس بازی و سقط جنین اینجا نوشته نشده؟ چون انتظار دارند صریحاً بنویسند هم‌ جنس بازی، سقط جنین...و عده ای می‌گویند چه اشکالی دارد فرزندان ما آموزش جنسی ببینند؟ تا آگاه باشند و منحرف نشوند؟ اینکه همه‌اش از رفع فقر و گرسنگی و بی عدالتی و صلح و حقوق بشر و رفع خشونت و جنگ و... حرف می‌زند.پس چرا برخی مخالفت می‌کنند؟

وی اضافه می کند:کاش این ‌افراد می دانستند پشت کلمات زیبا و فریبنده سند ۲۰۳۰ چه اهداف پلید و شومی نهفته است. ، نویسندگان این سند چه کسانی هستند و چه اهدافی دارند؟ رفع فقر و ‌گرسنگی و تبعیض و خشونت و صلح خوب است. ولی آیا همینها عامل همه جنگ‌ها و ایجاد و حمایت تسلیحاتی تروریست‌ها نیستند و تجارت جهانی سلاح‌های کشتار جمعی را بعهده ندارند؟ آیا می‌دانید رئیس کمیته حقوق بشر که توسط سازمان ملل منصوب شده کیست؟

شاه عربستان، بزرگترین حامی تروریسم و القاعده و داعش در جهان رئیس این کمیته است. خوب دقت کنید پشت این سند چه بنیادهای هیولایی قرار دارند: بنیاد راکفلر، بانک داران راچیلد، گروه توطئه گر جهانی موسوم به بیلدربرگ، بنیاد سوروس و... به نظر شما می‌توانند هدایت ‌کننده کودتاهای مخملی و رنگی و جنگ و ترور وحشت بر علیه ملت‌های آزاده باشند؟ بنیاد‌هایی صهیونیستی که پشت سند ۲۰۳۰هستند. پشت سند ۲۰۵۰ هم هستند.

وی ادامه می دهد: چشم انداز ۲۰۵۰ برنامه ای است که با طی  برنامه ۲۰۳۰ طرح جهانی سازی و نظم نوین جهانی برای کنترل بیش ۹ میلیارد جمعیت آموزش یافته در کلان شهرهای مدیریت شده و اماده شده در برنامه ۲۰۳۰ تحت کنترل کامل قرار خواهند بود.

این‌ گزارش آینده پژوهانه توسط ۲۹ کمپانی عظیم از ۱۴ صنعت مختلف در طول ۱۸ ماه تلاش و همکاری روسا و مدیران این کمپانی ها و متخصصین رشته های مختلف با همکاری صاحبان و متخصصان ۲۰۰ کمپانی دیگر از ۲۰ کشور مختلف تهیه شده است.

بطور خلاصه مفهوم چشم انداز ۲۰۵۰ یعنی این کمپانی ها به ما دیکته خواهند کرد که در آینده ما چگونه باید زندگی کنیم.

آن ها از آموزش شروع می کنند و آرام آرام افکار نسل های آینده را انطور که باید بشنوند تربیت می کنند و بعد فرهنگ، ایدئولوژی، سبک زندگی، نوع غذا، بهداشت و درمان، صنایع و مواد و تجهیزات و .... خلاصه  همه چیز تحت  کنترل و فرمان آن ها خواهد بود.

اهداف سند

وی هدف اول سند ۲۰۳۰ را رفع فقر می داند و می گوید:آیا این‌هم ‌بازی تازه است به اسم رفع فقر ولی هدف چاپیدن ملت ها با زیباترین و فریبنده‌ترین کلمات.

دکتر کرمی می افزاید:هدف دوم رفع گرسنگی و تأمین غذا برای همه جمعیت ۹ میلیاردی در سال ۲۰۳۰ است.ولی می دانید معنی این هدف چیست؟ تراریخته کردن‌ کشاورزی جهان و تسلط کمپانی‌های تراریخته صهیونیستی بر غذای جهان. چون ۲۰ سال است می گویند با کشاورزی کنونی نمی‌توان غذای ۹‌ میلیارد را تأمین ‌کرد و تنها راه، وجود محصولات تراریخته است. دروغی بزرگ، برای فریب مردم. چون بر اساس اسناد هم اینک برای ۱۴ میلیارد نفر غذا تولید می‌شود. پس چرا گرسنگی هست؟ چون مشکل تولید نیست. مشکل تبعیض و بی‌عدالتی در توزیع است. مشکل این است که کمپانی‌های عظیم کنترل غذای جهان، فقط به فکر سود بیشتر هستند نه جان کودکان گرسنه آفریقایی.

این هدف یعنی اجرای توصیه هنری کیسینجر، مشاور عالی و صهیونیست همه روسای جمهور امریکا در سال ۱۹۷۴ که گفت: برای کنترل مردم، ‌از ابزار غذا استفاده کنید. هدف دوم یعنی نابودی کشاورزی ایران و تسلط مافیای تراریخته بر سرنوشت ملت ایران. یعنی وابستگی، یعنی کاسه گدایی برای غذا، یعنی تسلیم.

وی اضافه می کند:آن ها که اهل تحقیق هستند حتماً پروژه NSSM۲۰۰ شورای امنیت ملی آمریکا در آن سال را بخوانند تا بدانند ۲۰۳۰ از کجا ریشه گرفته و چه اهدافی دارد.بعد پروژه Vision ۲۰۵۰ امریکا را بخوانند تا متوجه شوند کدام کمپانی‌های عظیم این سند را نوشته‌اند و هدف اجرای ۲۰۳۰ یعنی چه. ۲۰۳۰ یعنی؛ اجرای پروژه جهانی سازی، یعنی اجرای پروژه نظم نوین جهانی، یعنی نابودی همه مذاهب، فرهنگ‌ها، ارزش‌های ملی و قومی جهت ایجاد یک‌ مذهب جهانی ساختگی و در نهایت یک ‌حکومت جهانی تحت سیطره سازمان ملل، که ‌تحت کنترل لابی صهیونیستی و استکبار جهانی است.

به زبان ‌ساده قرار است با اجرای پروژه ۲۰۳۰ در همه کشورها بخصوص کشورهای در حال توسعه و جهان سومی و بخصوص کشورهای اسلامی و بویژه در ایران، همه چیز حتی خوراک و بهداشت و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را از ما بگیرند و چون بردگان، نسل آینده را کنترل کنند.

چقدر ساده لوح هستند کسانی که بدون‌ تحقیق و مطالعه، فریب ظاهر این سند را می‌خورند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.