امکان تخلف و تقلب وجود دارد، اما باید دقت کنیم اینگونه اقدامات از سوی کسی انجام می‌شود که قصد و غرضی داشته باشد. مجریان انتخابات در کشور ما مشخص هستند. وزارت کشور و شورای نگهبان ارگان هایی هستند که همه ساله انتخابات را برگزار کردند و مورد اطمینان مردم و رهبری بودند.

سلامت انتخابات زیر ذره‌بین شورای نگهبان؟!

  به گزارش «قدس آنلاین»، سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی به تحلیل مشکلات به وجود آمده در جریان انتخابات و شبهه وجود تخلف پرداخت.
موسوی درخصوص امکان وجود تقلب و تخلف در سیستم انتخاباتی کشور باتوجه به شبهاتی که در سال ۸۸ و ۹۶ مطرح شد، افزود:
«امکان تخلف و تقلب وجود دارد، اما باید دقت کنیم اینگونه اقدامات از سوی کسی انجام می‌شود که قصد و غرضی داشته باشد. مجریان انتخابات در کشور ما مشخص هستند. وزارت کشور و شورای نگهبان ارگان هایی هستند که همه ساله انتخابات را برگزار کردند و مورد اطمینان مردم و رهبری بودند. مجموعا هر نتیجه ای که توسط شورای نگهبان تائید شود باید مورد قبول همگان قرار گیرد چون تایید این شورا یعنی بررسی ها و نظارت ها انجام شده و بعد نتیجه نهایی اعلام شده است. لذا بقیه شبهاتی که مطرح بوده در حد یک گمانه زنی است که فقط با هدف تلخ کردن انتخابات مطرح می‌شود».
وی درباره تغییر مجری انتخابات، به دلیل وجود شبهات در سلامت انتخابات اظهار داشت:
«به عقیده من این کار شدنی نیست. تا به حال به این فکر کردید اگر وزارت کشور نخواهد انتخابات را اجرا کند چه ارگانی می‌خواهد این مسئولیت را به عهده گیرد. وزارت کشور نهادی است که در جریان تمام تحرکات سیاسی – اجتماعی کشور قرار دارد و وابستگی جناحی به احزاب و گروه ها ندارد. به همین دلیل بهترین ارگان برای اجرای انتخابات همچنان وزارت کشور است. اما برای مثال بهتر است در روند اجرای انتخابات شورای شهر که به عهده مجلس شورای اسلامی بوده تغییراتی در جهت تکمیل فرآیند انتخابات سالم انجام شود».
موسوی درمورد نقش نظارتی شورای نگهبان در جریان انتخابات و میزان تاثیرگذاری این نظارت در سلامت انتخابات، اذعان داشت:
«اگر بخواهیم به وزارت کشور و شورای نگهبان در این جریان از ۲۰ نمره دهیم قطعا نمره ۲۰ دریافت نمی‌کنند. اما بحثی که وجود دارد، ما باید ببینیم آیا قانون ما کامل و بدون نقص بوده که از مجریان آن توقع کار بدون اشکال داریم. از طرفی هم شورای نگهبان و هم وزارت کشور سعی می‌کنند انتخابات را به نحو احسن اجرا کنند و فرض بر این است که این دو نهاد با نیت خاصی وارد انتخابات نمی‌شوند مگر اینکه با دلیل و سند خلاف آن ثابت شود. درباره انتخابات امسال هم شورای نگهبان درحال بررسی نتایج است و طبق گفته اعضای آن امکان تغییر در نتیجه نهایی وجود ندارد و سلامت انتخابات مورد تائید است».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.