شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هلال احمر باید برای اسکان مسافران کمپین‌های سیار در مناطق گردشگری شهرستان‌ها نصب کند.

مسافران چهار محال و بختیاری نیازمند رسیدگی تمامی دستگاه های اجرایی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه خدمات سفر گفت:مناطق گردشگری چهارمحال و بختیاری در فصل تابستان پذیرای مسافران زیادی است بنابراین باید تدابیر لازم و کافی برای تأمین زیرساخت‌ها در این مناطق اندیشیده شود

سلیمانی افزود:برای جلوگیری از روزه خواری علنی، رستوران ها می توانند با حفظ استتار رستوران در ماه مبارک رمضان به مردم خدمات ارائه دهند.
وی تصریح کرد: رستوران‌های استان در ماه رمضان به چهار دسته تقسیم شوند و هر دسته به مدت یک هفته به مسافران ارائه خدمات کنند

استاندار با اشاره به ورود مسافرین به استان در روزهای آینده تاکید کرد: پارکینگ‌های مناطق گردشگری اعم از خصوصی و دولتی باید طبق تعرفه سازمان میراث فرهنگی ورودی دریافت کنند
وی با اشاره به اسکان مسافران در تعطیلات روزهای آینده گفت:امنیت باغاتی که برای اسکان مسافران در نظر گرفته می شود باید تأمین شود.

سلیمانی افزود:کمیته‌های فعال در ایام نوروز اعم از کمیته نظارت بر قیمت‌ها و کمیته اسکان مسافران در این ایام نیز همانند ایام نوروز فعالیت کنند
وی تاکید کرد: سازمان بازرسی استان باید در راستای گره گشایی و کمک به ارائه خدمات هرچه بهتر به مسافران گام بردارد.

سلیمانی گفت: هلال احمر باید برای اسکان مسافران کمپین‌های سیار  در مناطق گردشگری شهرستان‌ها نصب کند.
استاندار در ادامه عملکرد سیستم روشنایی برخی بوستان‌ها در سطح استان را ضعیف دانست و گفت: شهرداران موظف به بازسازی و مرمت سیستم روشنایی پارک‌ها هستند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه گفت: اجرای موسیقی محلی، تهیه و چاپ اقلام تبلیغاتی، پخت غذاهای محلی با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها،برگزار نمایشگاه‌های فصلی در شهرستان‌ها و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از جمله برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در ایام تابستان است.

بهمن عسگری سوادجانی افزود: تعداد مراکز خدمات رسانی و راهنمایی مسافران طی سال گذشته از ۲۵ دفتر به ۴۲ دفتر افزایش یافته است. 

وی تاکید کرد: رفع مشکلات ترافیک در محور کوهرنگ ـ شیخ‌علیخان و غاریخی امری ضروری است.

عسگری سوادجانی تصریح کرد: در سال ۹۲  تعداد هتل‌های استان ۱۰ هتل بوده اما در حال حاضر تعداد هتل‌های استان به ۱۵ هتل و تعداد تخت‌ها در مراکز اقامتی از ۸۵۰ تخت به  دو هزار و ۴۰۰ تخت افزایش یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان از وجود ۱۰۵ خانه مسافر روستایی در استان خبر داد و افزود: خانه‌های مسافر روستایی از ۶۶ خانه به ۱۰۵ خانه در سال گذشته تا کنون افزایش یافته است.

عسگری افزود:از سال گذشته تاکنون ۱۲ سوریس بهداشتی تکمیل و ۲۱ سرویس بهداشتی نیمه تکمیل هستند اما برای ارائه خدمات بهتر به مسافران سرویس‌های بهداشتی سیار نیز در اماکن گردشگری مستقر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.