مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی گفت: با خاموش کردن فلرهای پالایشگاه دوم پارس جنوبی تا دوسال آینده از نخستین پالایشگاه گاز پاک کشور در عسلویه بهره‌برداری می‌شود.

نخستین پالایشگاه گاز پاک کشور در عسلویه بهره‌برداری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی گرامی شیرازی بعدازظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های تدوین شده در پالایشگاه دوم مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی طرح‌های مهمی تدوین شده اظهار داشت: در این راستا با توان متخصصان داخلی ضمن طراحی ، نصب و راه‌اندازی، تمامی فعالیت‌های طراحی شده بدست پرتوان متخصصان داخلی اجراء می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش آلایندگی فلرها در پالایشگاه‌های پارس جنوبی مورد توجه ویژه قرار دارد تصریح کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تمامی فلرهای پالایشگاه دوم پارس جنوبی خاموش از گازهایی که هدر می‌رود محصولات جانبی تولید می‌شود.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی با بیان اینکه فلر نخست این پالایشگاه خاموش شد افزود: برای خاموشی سایرفلر پالایشگاه دوم پارس جنوبی بر اساس پروژه تدوین شده از زمان ابلاغ در کمتر از دو سال این فلرها خاموش می‌شوند.

شیرازی با بیان اینکه سالانه پالایشگاه‌های دوم  پارس جنوبی، سالانه حداقل 120 میلیون متر مکعب گاز فلر می‌کند  تاکید کرد:  براساس برنامه تنظیم شده میزان فلرینگ گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی که در سال حداقل 120 میلیون متر مکعب است با اجرای خاموش شدن فلرها این میزان به صفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه پروژه  طراحی خاموش کردن فلرها در پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بزودی اجرایی می‌شود گفت:  این پروژه به مدیریت شرکت ملی نفت و به‌عنوان فاز نخست طرح جامع توسعه پایدار پارس جنوبی و با همکاری یک شرکت داخلی و خارجی انجام می‌شود به زودی کار طراحی خود را آغاز می‌کند.

مدیر پالایشگاه دوم پارس جنوبی افزود: پس از اجرای این پروژه هر میزان گازی که متناسب با طراحی به فلر می‌رفته است با احداث یک واحد جدید بازیابی شده و مجدداً به مسیر تولید پالایشگاه باز می‌گردد.

شیرازی با بیان اینکه تا دوسال آینده از نخستین پالایشگاه گاز پاک کشور بهره‌‌برداری شود خاطر نشان کرد: با اجرای خاموش کردن فلرها  علاوه بر افزایش تولید پالایشگاه گاز، شاهد خوشحالی مردم عسلویه و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی می‌باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.