ساری - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی در استان خبر داد.

طرح کارورزی دانش آموختگان در مازندران اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، کامران اصغری در این باره اظهار داشت: بیکاری دانش‌آموختگان یکی از مسائل موردتوجه برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران کشور است، موضوعی که به لحاظ اهمیت بازار کار به‌عنوان مرکز ثقل اقتصادی- اجتماعی و ازنظر نقش‌های اجتماعی محول شده به دانش‌آموختگان برای نیل به اهداف توسعه کشور اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: این طرح در واقع برای افزایش اشتغال مصوب شده است تا بر پایه آن فارغ‌التحصیلان دانشگاه در سنین ۲۳ تا ۳۲ سال به مدت چهار تا شش ماه با توافق کارفرما در بنگاه‌ها، دوره کارورزی را به‌خوبی بیاموزند و کارورزان در این طرح زیرپوشش بیمه حوادث قرار گیرند و یک‌سوم حداقل دستمزد به آن‌ها پرداخت شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  خاطرنشان کرد: هنگامی‌که افراد فارغ‌التحصیل می‌شوند، تنها مبانی و مبحث‌های تئوریک را یاد گرفته‌اند و در حوزه عمل تجربه لازم را هرگز ندارند و این امر سبب شد تا جذابیت موردنظر را برای استخدام از طرف کارگاه‌ها و کارفرمایان نداشته باشند.

 وی ادامه داد: این طرح می‌تواند بخش قابل‌توجهی از فارغ‌التحصیلان را جذب بازار کار کند و با این تدابیری که دولت در برنامه ششم توسعه در این حوزه ارائه کرده می‌تواند بخش فراوان ای از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با بالا بردن مهارت‌هایشان جذب بازار کار کند.

اصغری با تأکید بر ضرورت ایجاد  نظامی پویا و باتدبیر در بحث اشتغال تصریح کرد: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش‌آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب‌وکار در دانش‌آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرف‌های دانش‌آموختگان ازجمله اهداف مهم اجرای این طرح است.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: دامنه پوشش اجرای این طرح، کلیه دانش‌آموختگان دانشگاهی (فارغ‌التحصیلان) جویای کار و متقاضی کارورزی است.

اصغری با اشاره به حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: دستگاه ناظر موظف است بر اساس مقررات جاری صنعت بیمه و در قالب قرارداد با یکی از شرکت‌های بیمه‌گر مورد تأیید بیمه مرکزی کشور نسبت به پوشش بیمه مسئولیت مدنی (بیمه حوادث) کارورزان اقدام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران  تصریح کرد: کمک‌هزینه آموزشی کارورزی تا سقف معادل یک‌سوم حداقل دستمزد کشور است که به‌تناسب حضور در واحد پذیرنده در طول دوره کارورزی محاسبه و پس از موفقیت در آزمون فنی و حرفه‌ای، توسط دستگاه ناظر به کارورزان پرداخت می‌شود.

وی در پایان بیان داشت: واحدهای پذیرنده در صورت به‌کارگیری و جذب کارورزان از مزایای معافیت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.