زنجان- رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره روند بررسی شکایات نامزدهای شورای شهر زنجان گفت: تک تک اعتراض‌های را بررسی می‌کنیم.

تک تک اعتراض‌های نامزدهای شورای شهر زنجان بررسی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از احمد بیگدلی با اشاره به اعتراض برخی از کاندیداهای شورای شهر زنجان اظهار داشت: هیئت نظارت استان بعد از بررسی شکایات در هیئت اجرایی و هیئت نظارت شهرستان به موضوع ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه خواسته نامزدهای معترض موضوعات مختلفی را در برمی‌گیرد، ابراز کرد: برخی از مسائل هستند که مربوط به روز اخذ رای است که باید مستندات کافی و مورد تایید در این مورد ارائه شود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از این اعتراضات مربوط به بازشماری آراء است، خاطرنشان کرد: اعتراضات کنندگان به نبود دستگاه‌های الکترونیکی در برخی شعبه‌ها اشاره دارند و درخواست دارند که رای گیری‌های دستی که انجام شده مورد بازشماری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه موارد گفته شده جزو ادعاهای اعتراض کنندگان است، تصریح کرد: ما باید به تک تک این موارد ورود کنیم.

بیگدلی با اشاره به اینکه برخی از کاندیداها ریز آراء خود را می‌خواهند، گفت: ما سعی می‌کنیم آن افرادی که بازشماری آراء در مورد آنها می‌تواند تاثیرگذار باشد این کار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ما سعی می‌کنیم آراء چند نفر بعد از افراد منتخب به آنها اعلام شود، یادآور شد: اگر قرار باشد آراء بازشماری شود این کار برای 10 تا 15 درصد کل آراء به صورت اتفاقی خواهد بود.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه بازشماری آراء در صندوقهای الکترونیکی کمی سخت است، اظهار داشت: اگر نیاز به بازشماری باشد باید با راهکار خود این کار را انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه احتمال ابطال انتخابات ضعیف است، افزود: اگر مستندات در حدی باشد که با نظر هیئت نظارت استان و هیئت مرکزی رای به ابطال انتخابات داده شود این کار انجام می‌شود اما به نظر در استان زنجان تخلفات در حدی نیست که انتخابات را ابطال کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.