مشهد- رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح ۱۱ پایگاه اورژانس اجتماعی در ۶ ماه ابتدایی سال جاری در شهرستان های استان خراسان رضوی خبر داد.

۱۱ پایگاه اورژانس اجتماعی در خراسان رضوی به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح آسایشگاه مهر پناهندگان امام رضا(ع) در منطقه مهدی آباد مشهد اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیک طلاق نیز تا یک ماه دیگر در خراسان رضوی و بعد از آن در ۱۱ استان دیگر به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مشهد دارای بیشترین حاشیه نشین با کمترین اقدامات است و بهزیستی به سهم خود با انجام کمکهای اجتماعی جلوی بسیاری از آسیبها را گرفته است.

وی افزود: خراسان رضوی یک استان مرجع است و راه حلهای زیادی در زمینه رفع مشکلات معلولان ارائه کرده که برای کل کشور نیز مفید بوده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: همه شهرستانهای بیش از ۵۰ هزار نفر در دولت دوازدهم دارای اوراژانس اجتماعی می شوند.

بندپی خاطرنشان کرد: اورژانس های اجتماعی، پارسال از خودکشی چهار هزار و ۲۴۰ نفر جلوگیری کردند.

وی اضافه کرد: آموزش های اجباری پیش از ازدواج برای تداوم زندگی بسیار مفید است و به زودی گذراندن ۲۰ ساعت مفید آموزشی در این ارتباط اجباری می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه غرلباگری ژنتیکی ازدواج اجباری می شود که با شناسایی و اقدامات به هنگام کمک بزرگی در جلوگیری از بروز معلولیت می شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت به مهدکودکها و دبستان ها است که با آموزش های لازم در یک افق دراز مدت آسیبهای اجتماعی را به صورت گسترده کاهش دهد، افزود: علم ما با علم روز دنیا برابری می کند و می توانیم در جهت کاهش مشکلات معلولان و انواع معلولیتها اقدام کنیم.

آسایشگاه مهر پناهندگان امام رضا(ع) واقع در منطقه مهدی آباد میامی مشهد، ظرفیت پذیرش ۵۵ پسر بی سرپرست دارد و ۹۰ درصد هزینه ساخت آن توسط مشارکت های مردمی و بقیه توسط موسسه خیریه شکوه مهر انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.