قم- امام‌جمعه قم خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: آقای روحانی باید خود را رئیس‌جمهور همه ملت بداند و مردم نیز باید ایشان را رئیس‌جمهور خود بدانند چه به او رأی داده باشند و چه رأی نداده باشند.

«‌حجت‌الاسلام روحانی» باید خود را رئیس‌جمهور همه ملت بداند/با متخلفان برخورد شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه  که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سفارش به دعا، تلاوت قرآن، رسیدگی به ایتام، رسیدگی به مساکین و رعایت حقوق مردم سفارش شده است، اظهار داشت: به‌ وسیله استغفار گناهان آمرزیده می‌شود و این ماه کلاس خودسازی و کلاس تربیتی است.

وی با اشاره به‌پیش‌رو بودن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: این حادثه یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین حوادث انقلاب اسلامی بود، اما مردم با تشییع ایشان عمق علاقه به امام راحل را نشان دادند، امام راحل شخصیتی بود که خداوند را با تمام وجودش باور کرده بود، فردی خردمند، هوشیار و قاطع و درعین‌حال خویشتن‌دار و متقی بود، امام راحل اسلام ناب محمدی را که همان اسلام قرآنی و اسلام شهادت است را برای مردم به ارمغان آورد.

امام‌جمعه قم ادامه داد: امام راحل تنها به کار سلبی بسنده نکرد و برنامه پیاده کردن نظام جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داشت، یکی از ویژگی‌های امام تکیه‌بر آرای مردم بود و تمام سخنان و نامه‌های امام بر روی دو واژه اسلام و مردم تکیه می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه به گفته میشل فوکو قدرت سیاسی جامعه از توده ملت بیرون می‌آید و تنها متکی به تفنگ نیست، ابراز کرد: امام راحل سیاست را با معنویت درهم آمیخت و فرمود دین منهای سیاست و سیاست منهای دین وجهی ندارد، حضرت امام مخاطبش ملتی بین‌المللی و جهانی بود، امام راحل اصل مترقی ولایت‌فقیه را در جامعه اسلامی به‌خوبی تبیین کرد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در ۱۵ خرداد از دید امام راحل گفت: با حرکت ۱۵ خرداد نخستین مسئله‌ای که روشن شد این بود که جایی برای گروه‌های سیاسی باقی نماند، موجب تکامل مبارزات ملت شد و چهره منافقانه شاه در ۱۵ خرداد برملا شد و روحانیت و حوزه علمیه بیش از گذشته در نهضت ۱۵ خرداد ورود کردند و دشمن در این روز کاملاً غافل‌گیر شد.

امام‌جمعه قم با اشاره به‌روز دهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز وفات حضرت خدیجه(ص) گفت: از کسانی که در ماه‌های گذشته همت کرده و جلسات و همایش‌هایی برای این بانوی مکرم اسلام برگزار کردند تشکر می‌کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به انتخابات باشکوه ۲۹ اردیبهشت گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات بار دیگر گوهر درخشان ملت را به جهانیان نشان داد، و اینکه بعد از ۳۸ سال مردم دوباره به انقلاب و نظام اسلامی اعتماد دارند، جای بسی خوشحالی است، در این انتخابات ۷۳ درصد شرکت‌کننده داشتیم درحالی‌که در آمریکا ۵۴ درصد در انتخابات شرکت کردند.

وی ادامه داد: انتخابات ایران مواجه با ورود ترامپ به منطقه بود، و آن‌ها بعد از حضور مردم در انتخابات قافله را باختند، انتخابات ما هم پیروزی برای ملت، نظام و رهبر عزیز انقلاب بود، این مشارکت گسترده با حضور همه قشرها انجام گرفت و عده‌ای نسبت به ملت ما حسودی کرده و عده‌ای نیز غبطه می‌خوردند.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه دوران پس از انتخابات دوران همدلی است، تصریح کرد: نسبت به کسانی که در این انتخابات شرکت کردند و قانون‌مداری را فصل‌الخطاب بیان کردند تشکر می‌کنیم، در سال‌های گذشته ما به گونه دیگری شاهد بودیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خطاب به رئیس‌جمهور منتخب گفت: ایشان باید خود را رئیس‌جمهور همه ملت بداند و مردم نیز باید ایشان را رئیس‌جمهوری خود بدانند چه به او رأی داده باشند و چه رأی نداده باشند.

وی با اشاره به مسائل مطرح‌شده از سوی شورای نگهبان بعد از انتخابات گفت: اگر کسی تخلفی کرده دستگاه‌های مربوطه با متخلفان برخورد خواهند کرد.

امام‌جمعه قم به عظمت حج اشاره کرد و گفت: امسال نیز مسئولان اعلام کرده‌اند که با مسئولان عربستان به توافق رسیده‌ایم امیدواریم این مسئله به‌سلامت به انجام برسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وضعیت اسفبار یمن اشاره کرد و گفت: جهان فقط نظاره‌گر است درحالی‌که یمن در حال فروپاشی است، و مردم یمن مورد آماج بمباران‌ها قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اصلاح اعمال از سوی انسان اظهار داشت: امید است در سایه تقوا، عمل صالح و نیت خالص خداوند متعال به‌ویژه در ماه مبارک رمضان دعاهای انسان را مستجاب کند.

وی با اشاره به پیامدهای امربه‌معروف ونهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: با توجه به آثار وبرکات امربه‌معروف ونهی از منکر روشن است اگر این فریضه در جامعه متروک شود، چه پیامدهایی به دنبال دارد.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر نوعی پیشگیری و تشویق مردم به نیکی‌ها و پرهیز مردم از بدی‌ها است، گفت: جامعه پرتحرک و بالنده و جامعه‌ای که حیات در آن لمس می‌شود، این جامعه در آن امربه‌معروف ونهی از منکر اجرا می‌شود، از همین رو باید تلاش کنیم این فریضه مهم الهی به تعطیلی نگراید.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به پیامدهای فردی و اجتماعی ترک امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: نخستین پیامد فردی ترک امربه‌معروف ونهی از منکر استحاله فرد است، آرام‌آرام غیرت دینی برای چنین انسانی رنگ می‌بازد و دچار استحاله شخصیت می‌شود.

وی مشکل و پیامد دوم ترک امربه‌معروف ونهی از منکر را سستی ایمان بیان و ابراز کرد: وجود احساس تنفر از گناه مختص انسان مؤمن است، اگر انسان متوجه شد که منکری انجام می‌گیرد و افراد محرمات در جامعه مرتکب می‌شوند و واکنشی نشان نمی‌دهند به‌تدریج این جامعه دچار سستی ایمان می‌شود.

امام‌جمعه قم سومین پیامد ترک این فریضه مهم را دوری و محرومیت از درجات قرب الهی بیان و خاطرنشان کرد: انحطاط شخصیت، سستی ایمان و ضعف ایمان و محروم شدن انسان از قرب الهی ازجمله مهم‌ترین پیامدهای ترک فریضه امربه‌معروف ونهی از منکر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.