خرم آباد - نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موسسه آرمان کمبود نقدینگی ندارد گفت: مردم نگران سپرده های خود نباشند.

موسسه آرمان کمبود نقدینگی ندارد/ مردم نگران سپرده‌های خود نباشند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا ملکشاهی راد در سخنانی با بیان اینکه بانک مرکزی در گذشته نظارت لازم را بر موسسات بانکی نداشته و اجازه فعالیت خیلی از موسسات را بدون مجوز داده است گفت: مردم نیز به دلیل اینکه در نظام، دولت حامی بوده سپرده های خود را در موسسات اینچنین سپرده گذاری کرده اند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موسسات نیز فعالیت هایی داشته اند و مردم اقدامات اقتصادی در آنها داشته اند افزود: اوایل نمایندگی من بود که متوجه شدم بانک مرکزی به دنبال این بوده که موسسه آرمان را ادغام کند برای اینکه بتواند از مجوز قانونی دیگران استفاده کند.

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه بانک مرکزی به دنبال تجمیع صندوق ها و موسسات است ادامه داد: ممکن بوده که به صراحت این موضوع را نگویند اما بانک مرکزی به دنبال حذف این موسسات است و به سمت بانک های خصوصی اعتقاد دارد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات متعددی نمایندگان مجلس پیگیری کردیم که اتفاقی رخ ندهد که فعالیت موسسه آرمان را متوقف کنند گفت: این امر به این دلیل بود که من خبر دارم که دو هزار نفر لر زبان در مجموعه موسسه آرمان در کل کشور اشتغال دارند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با بیان اینکه بر اساس پیگیری های صورت گرفته موسسه آرمان کمبود نقدینگی ندارد گفت: حساب و کتاب این موسسه سر جای خودش است و سپرده های مردم، منابع مردم و نقدینگی ها و مسائل مالی، ساختمان و امکانات آن موجود است.

نگرانی برای پرداخت سپرده های مردم وجود ندارد

ملکشاهی راد با تاکید بر اینکه اختلاف بین بانک مرکزی و موسسه آرمان موجب شد که حساب ها را مسدود کنند گفت: این امر به این دلیل بود که فکر می کردند فعالیت های این موسسه غیر مجاز است و باید زیر نظر بانک مرکزی بیابند.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی قدرت خود را برای اینکه موسسات زیر نظر آن بیایند اعمال کرد گفت: اما گرفتاری برای سپرده گذاران ایجاد کردند و دغدغه مردم این نیست که سپرده آنها از بین می رود یا نمی رود بلکه دغدغه مردم این بوده که چک دارند و می خواهند آنها را پرداخت کنند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خیلی ها نیاز به پول داشته اند و این خطایی بوده که بانک مرکزی انجام داده و اگر می خواست که فعالیت موسسه آرمان را متوقف کند باید شرایطی فراهم می کرد که سپرده گذار به مرور به سپرده های خودش برسد نه اینکه یکباره آن را متوقف کند گفت: این امر موجب شد که امنیت سرمایه گذاری و سپرده گذاری حتی در بانک های دولتی نیز به خطر افتاد.

ملکشاهی راد با بیان اینکه بانک مرکزی اشتباه کرد و باید شرایطی دیگر فراهم می کرد و مسالمت آمیز باید این اقدام را انجام می داد افزود: سپرده گذاران مطمئن باشند که سپرده آنها سرجای خودش است و شرایط منفی و بدی را در این رابطه ما احساس نمی کنیم چرا که اگر اینگونه بود واقعیت این بود که این مسئله را بیشتر مورد هجمه قرار می دادیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته من در مجلس به وزیر اقتصاد تذکر شفاهی دادم که وارد قضیه شود و شرایطی را فراهم کند که سپرده گذاران به مرور به سپرده های خود برسند گفت: احساس من این بوده این اتفاق رخ خواهد داد و هیچ مشکلی نداریم و اگر مشکلی داشته باشید به طور حتم مجمع نمایندگان لرستان و خیلی از نمایندگان کشور این موضوع را پیگیری خواهند کرد و این امر برای مجلس خیلی مهم بوده و سپرده گذاران باید بدانند که تنها نیستند و نمایندگان مجلس با قدرت پشت سر آنها خواهند بود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: تا کنون هیچ نگرانی در رابطه با پرداخت سپرده ها نداریم و فشار خواهیم آورد که از هفته های آینده و به تدریج سپرده های مردم به آنها پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.