حضرت آیت الله مکارم گفت: اگر امام راحل قیام نکرده بود حکومت پهلوی و دشمنان سیاست گام به گام شیطانی را همچنان ادامه می دادند تا مردم را به صورت کلی وابسته کرده و از اسلام دور کنند.

قیام امام راحل اجازه نداد سیاست های گام به گام شیطانی در کشور اجرا شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امشب در هفتمین برنامه چشمه معرفت که از شبکه سوم سیما پخش شد، با اشاره به اصل تقدم پیشگیری بر درمان در منطق و فرهنگ اسلام گفت: امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق عرضه می دارد خداوندا پیش از آن که گرفتار بلایی شوم عافیت به من ارزانی کن و پیش از آن که گمراه شوم من را هدایت کن.

وی افزود: در قرآن کریم تعبیرات پرمعنایی درباره نفوذ شیطان وجود دارد که اگر درباره آن فکر کنیم مسائل مهمی به دست می آید، ۵ آیه در قرآن وجود دارد که می فرماید از گام های شیطان پیروی نکنید، این یعنی نفوذ شیطان گام به گام بوده و به صورت تدریجی صورت می گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که آیه ۲۰۸ سوره بقره مؤمنان را مخاطب قرار می دهد و می فرماید که در صلح و صفا زندگی کنید، اظهار داشت: جنگ بر خلاف طبیعت بشر است و بیماری، گرفتاری وانحراف به شمار می رود.

وی ادامه داد: اگر شیطان بخواهد جوانی را که نماز اول وقت و به جماعت در مسجد می خواند را تارک الصلاة کند یک دفعه نمی گوید که انسان نماز را ترک کند بلکه گام به گام نفوذ می کند یعنی ابتدا جماعت، مسجد و در نهایت خود نماز ترک می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شیاطین جنس و انس برای گمراه کردن انسان سیاست گام به گام دارند، ابراز داشت: رضا خان به وسیله غربی ها بر سر کار آمد و بنا شد سیاست غربی ها را در کشور جا بیندازد، این افراد اسلام و تشیع را مزاحم خود در جهت های گوناگون می دانستند.

وی عنوان کرد: یکی از کارهایی که به رضا خان دستور دادند که عمل شود کشف حجاب بود، این فرد عده زیادی را به قتل رساند و کشف حجاب را عملی کرد، یک گام برای تغییر فرهنگ اسلامی کشف حجاب بود، کار دیگری که در این مسیر انجام دادند تغییر لباس بود؛ قبل از این لباس ملی داشتیم اما رضا خان لباس های دیگری را تحمیل کرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: یکی از بحث ها تغییر حروف ملی به حروف لاتین بود، افراد وسوسه کردند که اگر حروف لاتین باشد با تمام کتاب های دنیا می توان آشنا شد اما ملت مقاومت کرد و حاضر نشد الفبا را تغییر دهند، در ترکیه الفبا را لاتین کردند که رابطه آن ها با تمام فرهنگ اسلامی قطع شد.

وی اضافه کرد: در ایران هم همین هدف را دنبال می کردند اما با مقاومت مردم رو به رو شده و نا موفق بودند، کار دیگر که می خواستند انجام دهند تغییر تاریخ بود که به دست پسر رضا خان انجام شد؛ گفتند که ایران فرهنگی ۲۵۰۰ ساله داشته و دلیلی ندارند که مردم به دنبال تاریخ ۱۴۰۰ ساله اسلام باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: تاریخ اسلامی را به تاریخ به اصطلاح شاهنشاهی تغییر دادند، اگر امام راحل قیام نکرده بود این سیاست گام به گام همچنان ادامه پیدا می کرد تا مردم به صورت کلی وابسته کرده و از اسلام دور کنند

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.