ایلام- مخترع آبدانانی هلی شات دست سازی اختراع کرده که در مواقع بحرانی به یاری آتش نشانی و منابع طبیعی می شتابد.

هلی شات دست ساز مخترع آبدانانی، همیار آتش نشانی و منابع طبیعی

علی دانیالی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه این هلی شات قابلیت پرواز تا ارتفاع ۴۵۰۰ متری از سطح زمین را دارد، گفت: این دستگاه در جو ابری و بارانی قابلیت پرواز دارد و می تواند یک دوربین فیلم برداری و ۶ کیلو وزن را تحمل کند.

وی با اشاره به اینکه این هلی شات دارای سنسور آتش سوزی است، اظهارداشت: این دستگاه به طور دقیق می تواند موقعیت حادثه همچون آتش سوزی، گرفتار شدن انسان و جانوران در کوه و جنگل را از طریق سیستم جی پی اس را اعلام کند.

مخترع آبدانانی به ثبت تلفن های ضروری آتش نشانی، منابع طبیعی و ... بر روی این دستگاه اشاره کرد و افزود: این دستگاه قابلیت رفتن در ارتفاعات صعب العبور، کوه های برف گیر، دره ها و ... را دارد و علاوه بر این می تواند صدای فرد حادثه دیده را ضبط و به مراکز پلیس، اوژانس و فوریت های پزشکی مخابره کند.

علی دانیالی فیلم برداری و عکس برداری در سرعت بالا و کیفیت عالی را از مزایای این هلی شات نام برد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه این دستگاه می تواند تا شش کیلوگرم را جابجا کند می تواند تجهیزات، آذوقه، آب، دارو و ... را برای حادثه دیدگان احتمالی در کوه ها و ارتفاعات منتقل کند.

وی با بیان اینکه این دستگاه نمونه خارجی ندارد، تأکید کرد: طراحی و ساخت این دستگاه کاملاً ایرانی است و شخصاً آن را طراحی و در مدت هفت ماه آن را با هزینه ۷۵۰ هزار تومانی ساخته ام.

مخترع آبدانانی با اشاره به اینکه از وسایل اسقاطی برای ساخت این دستگاه استفاده شده است، بیان داشت: یک دینام ۱۲ ولت چهارموتوره بر روی دستگاه نصب شده که باعث قدرت مانور و پرواز آن می شود.

علی دانیالی به سیستم کنترل از راه دور و قابلیت برنامه دادن به حافظه و شارژ خورشیدی دستگاه اشاره کرد و گفت: باطری این دستگاه ۱۶ ساعت ماندگاری داشته و می تواند به صورت افقی و عمومی پرواز انجام دهد.

وی با بیان اینکه این دستگاه حتی می تواند با دو پروانه پرواز کرده و عملیات تجسس خود را انجام دهد، ادامه داد: این هلی شات می تواند تا پنج هزار مترمربع بدون نیاز به دستگاه مادر و تنها بر اساس دستور از حافظه پرواز کند.

مخترع آبدانانی در پایان با تقدیر از روزنامه قدس و سایت قدس آنلاین، یادآور شد: مجموعه روزنامه قدس و سایت قدس آنلاین در استان ایلام اولین رسانه ای بوده که اختراعاتم را از غربی ترین نقطه کشور به اقصی نقاط جهان منتشر کرده و نقش بسزایی در پیشرفت اینجانب داشته که جا دارد از تلاش های این مجموعه تشکر نمایم.

گفتنی است این مخترع آبدانانی چندین اختراع همچون بزرگترین و کوچکترین فرغون دستی، فرغون برقی، هلی کوپتر، دستگاه موشک انداز و ... داشته که بیشتر این اختراعات را با استفاده از ضایعات و آهن آلات اسقاطی داشته که نشان از همت والا و سعی و تلاش وی را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.