بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: کار بازسازی، مقاوم سازی و تعمیر مدارس خسارت دیده، با استفاده از اعتبارات ویژه مدیریت بحران و کمک های دولت و خیران به سرعت اجرایی و حل مشکل می شود.

بازسازی و تعمیر مدارس زلزله زده خراسان شمالی به سرعت اجرایی می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در دومین نشست شورای آموزش و پرورش این استان در سال جاری تصریح کرد: در تخصیص و هزینه کرد اعتبارات آموزش و پرورش استان هم توجه به مدارس آسیب دیده از زلزله باید اولویت اصلی باشد.

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این سفر هم مقرر شد یک مدرسه ۲۲ کلاسه در بجنورد برای جبران برخی کاستی ها در این شهرستان با سهم برابر در تخصیص اعتبارات ملی و استانی احداث شود.

وی تصریح کرد: در کنار پیگیری مصوبات دولت و اعتبارات ملی فصل بحران، باید برای بازسازی مدارس آسیب دیده از زلزله، از اعتبارات داخلی استان استفاده کنیم تا مدارسی که کمتر دچار خسارت شده است، تا مهرماه آماده شود و برای بازسازی مدارس تخریب شده تا مهرماه سال آینده نیز بکوشیم.

صالحی ادامه داد: برای پاسخگویی به کسری کلاس های درس در مناطق زلزله زده استان تلاش می شود در موارد مقتضی با استفاده از ساختمان های استیجاری یا تأمین کانکس، به شکل موقت و تا پایان عملیات بازسازی و مقاوم سازی مدارس آسیب دیده حل مشکل شود.

وی از فرمانداران شهرستان های استان هم خواست، به کمک شهرداری و دهیاری ها برای زیباسازی، تجهیز و بهسازی مدارس اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مشروط کردن تحویل کارنامه دانش آموزان به دریافت هر گونه وجهی از والدین آنان، اقدامی خلاف قانون است، برخورد با متخلفان از این امر را مورد تأکید قرار داد و لزوم ساماندهی کلاس های فوق برنامه و اوقات فراغت بر پایه ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی گذشته را به مدیران مرتبط گوشزد کرد.

صالحی با اشاره به اهمیت تقویت بعد نظارتی دستگاه های مسئول در ساخت و سازها هشدار داد: اگر تخلف پیمانکاران یا ناظران درخصوص مدارس آسیب دیده از زلزله ثابت شود، با هماهنگی دستگاه قضایی با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد نیز در این نشست، ماه رمضان را فرصتی برای افزایش آگاهی مردم درباره مفاهیم دینی و آموزش قرآن و پالایش و پرورش روح توصیف کرد.

حجت الاسلام یعقوبی هم چنین با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه ۲۹ اردیبهشت ماه ضمن تبریک به ملت و رئیس جمهوری منتخب تاکید کرد: با پایان یافتن رقابت های انتخاباتی اکنون همه باید به دولت برای توسعه و سازندگی کشور و حل مشکلات  موجود کمک کنند.

وی به ایام ۱۴ و ۱۵ خرداد نیز اشاره داشت و گفت: امام خمینی(ره) مردم را باور داشت و مردمسالاری دینی را به ما آموخت و در دنیا نهادینه کرد.

نماینده اسفراین در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان هم با اشاره به انتخابات و بیان این که همه سلایق مختلف باید برای توسعه کشور و دستیابی به اهداف چشم انداز به دولت دوازدهم کمک کنند، گفت: برای دستیابی به رشد ۸ درصدی مورد تأکید در برنامه، باید به سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری توجه ویژه داشت و با استفاده از ظرفیت های قانونی، وابستگی به بودجه ملی و فروش نفت را کاهش داد.

هادی قوامی برخی قوانین مصوب مثل تغییر کاربری و تبدیل به احسن کردن فضاهای در اختیار آموزش و پرورش یا اختصاص یک درصد درآمد بانک ها و شرکت های دولتی سود ده به این حوزه را فرصت خوبی برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش استان ها خواند و از مدیران استانی خواست از این فرصت ها به نحو مطلوب بهره گیرند.

محمود ثمینی فرماندار بجنورد نیز در این نشست گفت: در زلزله اخیر، به ۱۷۴ باب مدرسه این شهرستان آسیب جزئی یا کلی وارد آمد، به شکلی که ۲۴ واحد قابل استفاده نیست و همه دستگاه ها باید برای حل این مشکل به کمک آموزش و پرورش بیایند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.