بیرجند- فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: کلاهبردار حرفه ای که با جعل هویت و عنوان از شهروندان چهار استان کلاهبرداری کرده بود در اقدام هوشمندانه پلیس آگاهی خراسان جنوبی دستگیر شد.

۱۴ شاکی برای مهندس تقلبی که سیکل هم نداشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مجید شجاع اظهار داشت: با دریافت اخباری از سوی منابع و گزارشات مردمی مبنی بر اینکه فردی با اجاره یک واحد مسکونی در شهرستان بیرجند به بهانه استخدام و کاریابی از شهروندان وجه نقد دریافت می کند بررسی موضوع در  دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به احتمال کلاهبرداری، موضوع به طور ویژه و نامحسوس توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پیگیری شد و در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد مورد نظر غیر بومی استان است و خود را مهندس معرفی کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی افزود: هویت واقعی متهم از طریق استعلام از سامانه های نیروی انتظامی مشخص شد و فرد مورد نظر که ساکن یکی از استان های همجوار بود تحت تعقیب استان های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و شهرستان طبس به جرم کلاهبرداری با شیوه و شگرد فوق است و در شهرستان یزد نیز دارای دو فقره پرونده قضائی است.

شجاع گفت: با هماهنگی مقام قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به جهت جلوگیری از امحاء مدارک و مستندات و با رعایت موازین قانونی و شرعی مخفیگاه وی بازرسی شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی از مدارک جعلی از قبیل مهر شرکت، فرم و پاکت آرم دار کشف شد و در بررسی سوابق متهم پنج فقره محکومیت مالی از قبیل صدور چک بلا محل و تحصیل مال نامشروع احراز و ۱۴ شاکی در رابطه با اعمال مجرمانه این متهم شناسایی شد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی افزود: شاکیان پرونده اظهار داشتند که فرد کلاهبردار با معرفی خود به عنوان مهندس و با رفتار و گفتار اطمینان بخش و متقلبانه مبالغی را بابت یافتن کار و استخدام از آن ها گرفته است، در تحقیقاتی که از متهم شد در ابتدا منکر هر گونه فعالیت غیر قانونی شد ولی هنگام مواجهه حضوری با شاکیان به ناچار اعتراف کرد و گفت مدرکم سیکل است و به خاطر عشق و علاقه ای که به مهندسی داشتم خودم را به شاکیان مهندس معرفی کردم و از آن ها پول می گرفتم و هیچ شرکتی ندارم.

شجاع تصریح کرد: پرونده متهم به مقام قضائی ارسال شده و تحقیقات در خصوص سایر جرایم احتمالی این کلاهبردار ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.