بجنورد- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : پوشش ۱۰۰درصدی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در اولویت قرار دارد.

پوشش ۱۰۰درصدی سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در اولویت قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، براتعلی حاتمی در نشست خبری  طرح سنجش نو اموزان  بدو ورود به دبستان اظهار کرد : در سال گذشته۱۷ هزارو ۳۷۶ نوآموز  مورد سنجش قرار گرفتند که پوشش ۹۹.۳درصدی است.

 وی ادامه داد : در سال جاری قریب به ۵۰۰ نو آموز به آمار سال گذشته اضافه شده که ۱۷ هزار و ۸۷۳ نو آموز تحت سنجش قرار می گیرند که درصدد آن هستیم پوشش  ۱۰۰ درصدی سنجش داشته باشیم.

رئیس ستاد اجرای طرح سنجش نو آموزان گفت:  ۱۱ پایگاه ثابت و سیار و  یک پایگاه عشایر در نظر گرفته شده که سنجش ۵۹۰ نوآموزعشایر به صورت رایگان انجام می گیرد.

 حاتمی با اشاره به اهمیت طرح سنجش نوآموزان گفت:  در این طرح نقاط قوت وضعف ازدواج فامیلی، درصد معلولیت و نقاط ضعف وقوت واکسیناسون مشخص می شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در ابتدای امر بعد از رجوع  نوآموزان به پایگاه، سنجش مقدماتی انجام می گیرد و در صورت نیاز تخصصی به مراکز تخصصی ارجاع داده  که کاملا به صورت رایگان انجام می گیرد.

 حاتمی به اولیا توصیه کرد: تمامی مراحل سنجش را به درستی انجام  دهند که اجرای دقیق این طرح در بهبود شرایط تحصیل و زندگی فرزندان نقش بسزایی دارد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی نیز در ادامه گفت: جهت ارتقا توانمندی سازی اعضای پایگاه سنجش نوآموزان ۴۰۰ نفر ساعت کارگاه توجیهی که شامل  ۱۵۰ نفر ساعت  کارگاه توجیهی برای کارشناسان آموزش ابتدایی و مدیران پایگاه و ۲۵۰ نفر ساعت برای آزمونگر ها برگزار شده است. 

نعمتی  با اشاره به جهش تحصیلی ادامه داد: هدف این طرح شناسایی دانش آموزان با استعداد است که  بعد از انجام آزمون در شهریور، به یک پایه بالاتر ارجاع داده می شود.

 وی گفت : در سال گذشته ۱۰۲ نفر متقاضی جهش تحصیلی بوده اند که ۷۲ نفر در روز آزمون مراجعه و۳۰ نفر به یک پایه بالاتر ارجاع داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.