عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: نرخ کرایه‌های تاکسی در شورای حل اختلاف مشخص شده و باید هر چه زودتر در این رابطه تعیین تکلیف شود.

دولت تکلیف کرایه‌های تاکسی را مشخص کند/کمبود واگن بدلیل تعلل دولت

  به گزارش «قدس آنلاین»،  ابوالفضل قناعتی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به بهره‌برداری از خطوط ۶ و ۷ مترو گفت: بر اساس برنامه پنجساله دوم خطوط ۶ و ۷ باید به بهره‌برداری می‌رسید که بر اساس بیلبوردهایی که در سطح شهر نصب است، خردادماه خط ۷ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: سال گذشته دولت تعهد کرده بود هزار واگن به شهرداری تهران بدهد که بهتر است این واگن‌ها همزمان با بهره‌برداری از خط ۶ و ۷ تحویل شود تا مشکلات خط ۳ دوباره ایجاد نشود.

قناعتی با بیان اینکه به دلیل کمبود واگن، زمان حرکت قطارها در این خط ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بود، گفت: در حال حاضر این زمان کمتر شده، اما مطمئناً خط ۷ دچار همان مشکلات خط ۳ خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تعهد دولت برای کمک ۵۰ درصدی در توسعه مترو گفت: خط ۶ نیز تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد و از مسئولان دولتی می‌خواهیم واگن‌ها هر چه زودتر به متروی تهران تزریق شود.

قناعتی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه کرایه‌های حمل و نقل عمومی گفت: در حال حاضر این مصوبه در شورای حل اختلاف به نتیجه رسیده، اما هنوز به شهرداری ابلاغ نشده است و شاهد تخلفات زیادی توسط رانندگان تاکسی هستیم و امکان برخورد نیز وجود ندارد. بهتر است بعد از چهار ماه این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و اعلام کنند افزایش قیمت داریم یا نداریم تا رانندگان تاکسی بر اساس تعرفه‌های جدید، کرایه‌های خود را دریافت کنند.

وی همچنین با اشاره به کیفیت پایین خدمات در اتوبوسرانی گفت: تهران به ۵ هزار اتوبوس نیاز دارد که باید توسط دولت به شهرداری داده شود و در شأن شهروندان نیست که در زمان شلوغی این گونه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.