یزد- رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش اقشار مختلف جامعه گفت: اولین دوره مسابقات کتابخوانی ویژه جام رمضان در این شهرستان برگزار شد.

اولین دوره مسابقات کتابخوانی جام رمضان در تفت برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های یزد، رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت در مورد اولین دوره مسابقات کتابخوانی جام رمضان، اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقه اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن عادت مطالعه در میان آحاد جامعه است.

هادی قاسمی گفت: این مسابقه برای اولین بار در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و فینال برای گروه سنی بزرگسال یعنی افراد بالای ۱۵ سال برگزار خواهد شد و افراد با کسب امتیاز حدنصاب موردنظر به مراحل بعدی راه پیدا می‌کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت افزود: این مسابقات از شش‌ خرداد همزمان با اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز و تا چهار تیرماه همزمان با آخرین روز رمضان ادامه دارد.

قاسمی در مورد مراحل مختلف این مسابقه تصریح‌ کرد: در مرحله مقدماتی که به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، شرکت کنندگان از میان کتاب‌های معرفی شده یک کتاب را به همراه سؤالات مرحله اول از کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان دریافت کرده و ضمن مطالعه کتاب به سؤالات طرح شده پاسخ می‌دهند.

وی ادامه داد: در مرحله نیمه نهایی که از روز پازدهم رمضان آغاز و تا پانزدهم ماه مبارک ادامه خولاهد یافت، از شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب امتیاز مرحله اول شده‌اند، دعوت می‌شود تا به صورت حضوری پاسخگوی سوالات تستی و تشریحی از کتاب موردنظر باشند.

قاسمی در مورد مرحله نهایی مسابقه کتابخوانی جام رمضان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی نیز از میان شرکت کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب امتیاز از مرحله نیمه نهایی شده باشند، دعوت می‌شود با حضور در یکی از کتابخانه های شهرستان پاسخگوی سوالات هیئت داوران در خصوص کتاب مطالعه شده باشند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در پایان با اشاره به کتاب‌های این مسابقه گفت: برای این مسابقه سه عنوان کتاب کوچه اقاقیا نوشته راضیه تجار، کتاب سفر به گرای ۲۷۰ درجه نوشته احمد دهقان و کتاب ارمیا اثر رضا امیرخانی در نظر گرفته شده که علاقه‌مندان شرکت در مسابقه کتاب‌ها را از کتابخانه‌های عمومی شهرستان تهیه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.