بجنورد- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در صورت استاندارد سازی تمامی مهمانپذیرهای استان باید حدود ۷۵ درصد از آن ها تعطیل شوند.

۷۵ درصد مهمانپذیرهای خراسان شمالی تعطیل می شوند

به گزارش قدس آنلاین، هاشمی درباره استاندارسازی هتل ها و مهمان پذیرهای این استان اظهار کرد: تمامی مهمان پذیرها و هتل ها در کشور ملزم به استانداردسازی هستند اما مهمان پذیرهای موجود در این استان از لحاظ مالی ضعیف هستند و توان مالی کافی برای استانداردسازی ندارند، بنابراین اگر این طرح در تمامی آن ها اجرایی شود باید تعداد زیادی از آن ها تعطیل شوند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مهمان پذیرهای موجود در این استان در حال تعطیل شدن و یا تخریب برای بازسازی مجدد هستند، افزود: به همین دلیل این اداره کل قصد وارد کردن فشار بر روی آن ها را ندارد و درصدد است تا این واحدها به تدریج روند استانداردسازی را طی کند.

هاشمی ادامه داد: از سوی دیگر برخی از واحدها نیز به هنگام ساخت موارد استاندارد را رعایت کرده و نیاز به استانداردسازی ندارند.

وی اظهار کرد: این اداره کل درصدد است تا تسهیلات کم بهره برای واحدهای مهمان پذیری که از بنیه مالی کمی برخوردار هستند فراهم کند تا این روند راحت تر انجام شود.

این مقام مسئول درباره استانداردسازی هتل ها نیز بیان کرد: هتل هایی همچون هماگ و طلایی سفید که در حال ساخت هستند باید موارد استاندارد سازی را به هنگام ساخت مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: هتلی همچون داریوش نیز استانداردسازی لازم را رعایت کرده  است چراکه اگر این امر انجام نمی شد مجوز و پروانه لازم برای فعالیت اعطا نمی شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.