تبریز- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان آذربایجان‌شرقی گفت: هنرمندان استان دست به دست هم داده‌اند تا برای اولین بار نیم ضریح تل زینبیه را در کربلای معلی احداث کنند.

ضریح تل زینبیه در کربلای معلی توسط هنرمندان تبریزی ساخته می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی داداش‌زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار ساخت نیم ضریح تل زینبیه  توسط هنرمندان استان و با همکاری دانشگاه هنر اسلامی در حال ساخت است.

وی افزود: این پروژه تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا آخر شهریور ماه به پایان می‌رسد.

داداش‌زاده گفت: برای ساخت تل زینبیه پیش‌بینی می‌شود  بالغ بر ۲ میلیارد تومان هزینه شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور فعال هنرمندان در ساخت تل زینبیه تصریح کرد: برای اولین بار میناکاران، خاتم کاران و قلم زنان استان گرد هم آمدند و تمام هنر خود را برای ساخت تل زینبیه به کار گرفته‌اند تا یک کار عظیم و فوق‌العاده به ساحت اهل بیت (ع) و بی‌بی زینب تقدیم کنند.

وی ادامه داد: بعد از اتمام کار از عموم مردم برای بازدید دعوت به عمل می‌آید.

داداش‌زاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات افزود: در سال ۹۴ مردم ولایت مدار استان ۲میلیارد تومان به صورت کمک‌های نقدی و غیرنقدی در بازسازی عتبات عالیات مشارکت کرده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد پشتیبانی مدافعان حرم اظهار داشت: در سال ۹۵ کمک‌های مردمی در قالب ستاد پشتیبانی مدافعان حرم صورت گرفت و مشارکت مردم در بازسازی عتبات عالیات در سال ۹۵ در حدود ۶۰۰میلیون تومان به صورت نقدی و غیرنقدی بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.