نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در سی و پنجمین جلسه عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل، ونزوئلا را مورد حمله لفظی قرار داد.

حمله «هیلی» به ونزوئلا در جلسه شورای حقوق بشر سازمان ملل

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از یوس ای تودی، «نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده در سازمان ملل برای اولین بار در سی و  پنجمین جلسه عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس سخنرانی کرد و با اشاره به ونزوئلا گفت: ناقضان حقوق بشر نباید عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل باشند.

هیلی با تاکید بر اینکه این شورا جای کشورهای مدنی و کسانی است که به حقوق بشر احترام می گذارند، گفت: کشورهایی مثل ونزوئلا که حقوق بشر را در کشور خود رعایت نمی کنند، باید داوطلبانه از شورای حقوق بشر کنار بروند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: ایالات متحده پیگیر نقض حقوق بشر ونزوئلا است. اگر این کشور نمی تواند حقوق بشر را رعایت کند باید داوطلبانه از این شورا کنار بکشد. حضور در شورای حقوق بشر سازمان ملل واقعا یک مزیت است، کسی که حقوق بشر را نقض می کند، نباید بر سر این میز بنشیند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با انتقاد از عملکرد شورای حقوق بشر سازمان ملل، خاطرنشان کرد: با اینکه نقض حقوق بشر در ونزوئلا روی می دهد، این شورا هرگز علیه این کشور قطعنامه ای نداشته، اما همین شورا علیه اسرائیل چند قطعنامه داشته است. باید مشخص شود چرا این شورا موضع ضد اسرائیلی داشته است.

هیلی همچنین گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل باید درباره وضعیت حقوق بشر در سوریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، اریتره، بلاروس و اوکراین قطعنامه بسیار قاطعی صادر کند تا به انسانها امید دهد که عدالت به این کشورها باز گردد.

وی افزود: احترام به حقوق بشر همیشه همخوانی با صلح و همزیستی مسالمت آمیز دارد. در حالی که این نهاد به مسئله حقوق بشر رسیدگی می کند، همه نهادهای دیگر باید به رعایت حقوق بشر در جهان کمک کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.