وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای رسمی، حملات تروریستی در تهران را محکوم کرد و گفت که عراق و ایران در یک سنگر واحد علیه تروریسم هستند.

واکنش عراق به حملات تروریستی تهران: با ایران در یک سنگریم

به گزارش قدس آنلاین، 'احمد جمال' سخنگوی وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که وزارت خارجه عراق به شدت تعرض تروریستی که تهران پایتخت ایران امروز (چهارشنبه) شاهد آن بود را محکوم می کند.
وزارت خارجه عراق در این بیانیه همبستگی خود را با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده و افزوده است که عراق در کنار ایران در یک خندق واحد علیه هر تهدید که امنیت داخلی و جان شهروندانش را تهدید کند، می ایستد.
بیانیه وزارت خارجه عراق تاکید کرده است که مطمئن است که این گونه اقدامات جنایتکارانه بر تلاش های آشکار ایران در مبارزه با تروریسم و مقابله با آن اثری نخواهد گذاشت.
سخنگوی وزارت خارجه عراق گفته است که بغداد بار دیگر تمامی کشورهای جهان را جهت هماهنگی تلاش های بین المللی برای پایان بخشیدن به تشکل های تروریستی تکفیری و در پیشاپیش همه آنها گروه تروریستی داعش که نفس های آخرش را در عراق می کشد، فرا می خواند.
صبح امروز چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، تاکنون شهادت دو نفر و مجروح شدن بیش از 30 نفر تائید شده است.
به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. دو نفر از مهاجمان نیز در مجلس به هلاکت رسیده اند.
گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.