بجنورد- سرپرست اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی خراسان شمالی از نصب و راه اندازی جدیدترین شتابنگار در هفته جاری در محل دانشگاه بجنورد خبر داد.

ایستگاه های شتاب نگار خراسان شمالی به روز رسانی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ، مهندس علی علیمردانی اظهار کرد: پس از زلزله ۵.۷ ریشتری ۲۳ اردیبهشت در استان، موضوع به روز رسانی شتاب نگارهای موجود با پیگیری مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس کارگروه زلزله استان از سوی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی افزود: با اقدامات اخیر در به روزرسانی، آمار شتاب نگارهای فعال استان به ۲۲ مورد رسیده است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی شرایط محیطی و توپوگرافی منطقه توسط تیمی متشکل از شبکه شتابنگاری کشور، اداره کل راه و شهرسازی استان و دانشگاه بجنورد، محلی در دانشگاه بجنورد مشخص و پس از تأمین زیرساختهای لازم توسط عوامل اجرایی نصب دستگاه با اتاقک و سیستم مخابراتی با برد موثری بالغ بر ۲۰۰ کیلومتر اجرا شد.

وی افزود: هدف اصلی لرزه شناسی جنبش نیرومند، بهبود فهم و درک علمی فرآیندهای فیزیکی موثر بر جنبش نیرومند و توسعه برآوردهای قابل اعتماد خطرات لرزه ای برای کاهش خسارات جانی و مالی در طی زمین لرزه های آتی به منظور طراحی مقاوم سازه ها در برابر زمین لرزه، محاسبه و بدست آوردن طیف های طراحی، تدوین روابط کاهندگی و بسیاری زمینه های علمی دیگر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.