مشهد- اختتامیه نخستین کنگره شعر «کرامت غزل»، همزمان با سالروز ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اختتامیه کنگره شعر «کرامت غزل» در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، اختتامیه نخستین کنگره شعر کرامت غزل، روز جمعه همزمان با شب ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور پیشکسوتان عرصه شعر و ادبیات و زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.

دبیر کنگره ملی شعر کرامت غزل با بیان اینکه این کنگره در ماه مبارک رمضان با همکاری اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر، مجمع شعر اصحاب الحسین(ع) و کانون فرهنگی انوار والثقلین برگزار شد، اظهار کرد: کنگره شعر کرامت غزل در اوایل ماه مبارک رمضان فراخوان ارسال اشعار با محوریت فضایل امام حسن(ع) را برای اهالی شعر و ادب در سراسر کشور اعلام کرد که تا پایان زمان مقرر ۱۱۳ قطعه شعر از سوی شاعران برجسته استانی و کشوری به کنگره ارسال شد.

یاسر رحمانی با اشاره به اینکه از ۱۱۳ قطعه شعر ارسالی شاعران، ۹۳ قطعه تایید شده است، گفت: کنگره شعر کرامت غزل از میان ۹۳ اثر تایید شده، ۵ اثر را که مربوط به استان‌های مشهد، اصفهان، قزوین و قم هستند، در این دوره به عنوان آثار برگزیده انتخاب کرده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته، آثار برگزیده به زودی در قالب کتابی ارزشمند با محوریت معرفی فضایل امام حسن(ع) برای علاقه‌مندان به چاپ می‌رسد.

وی هدف از برگزاری مراسم شب شعر کرامت غزل را نشر و ترویج فضایل امام حسن مجتبی(ع) در جامعه خواند و افزود: معرفی و انتقال فضایل امام حسن(ع) که مکتب شیعه از ایشان به عنوان کریم اهل بیت(ع) یاد می‌کند، بسیار مهم است، چرا که اگر فضایل اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود، جامعه از انحراف در امان می‌ماند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم آقایان سمرقندی، حیدری، نازک کار، میرصفی و ناحصی به عنوان ۵ برگزیده این دوره از کنگره ملی شعر کرامت غزل در ماه مبارک رمضان معرفی شدند و از آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.