گیلان -مدیر کل دامپزشکی گیلان گفت: مردم بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند،زیرا کلیه کشتارگاههای صنعتی استان مجهز به سیستم پیش سرد کن هستند.

مردم بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دامپزشکی گیلان،دکتر عاقبتی در جلسه دامپزشکی استان با بیان اینکه بیماری تب کریمه کنگو  در دام هیچ گونه علائم بالینی بجز تب مختصر ندارد، گفت:لازم است شهروندان از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی گوشت قرمز را خریداری کنند.

وی به تعطیلی کلیه کشتارگاههای سنتی استان و استحصال گوشت به‌طریقه بهداشتی و پس از طی شدن مراحل پیش سرد(۴ تا ۰)درجه سانتی گراد در سه کشتارگاه صنعتی اشاره کرد و به شهروندان اطمینان خاطر داد که در صورت رعایت توصیه‌های بهداشتی هیچ خطری متوجه آنان نمی‌شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان به دامداران توصیه کرد که در فصول فعالیت کنه‌ها(بهار و تابستان)نسبت به سمپاشی بدن دام ها و جایگاه آنان از طریق سموم موجود در داروخانه های دامپزشکی اقدام کنند.

وی تاکید کرد:دامداران باید از تماس،له کردن و یا جداکردن کنه از روی بدن دام خودداری کنند.

دکتر عاقبتی گفت:گوشتهای توزیع شده در مراکز عرضه معتبر استان به هیچ وجه آلوده نیستند و مصرف کنندگان بدون نگرانی گوشت قرمز مصرف کنند چرا که کلیه کشتارگاههای صنعتی استان مجهز به سیستم پیش سرد کن هستند و گوشت استحصالی پس از طی زمان ۲۴ ساعت در سرخانه سپس به بازار عرضه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.