بجنورد- مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در هفته اول ماه مبارک رمضان ۴۴۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در سطح استان کشف و معدوم شد.

۴۴۸ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته درخراسان‌ شمالی کشف و معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، محمود بهنیا اظهارکرد: در هفته اول ماه مبارک رمضان ۸۸ مورد بازدید از شیرینی فروشی ها و کارگاه های قنادی، ۳۹ مورد بازدید از محل های اختصاصی تهیه، تولید و توزیع زولبیا و بامیه و شیرینی های سنتی، ۴۶ مورد بازدید از مراکز فروش آش و حلیم، ۱۸۶ مورد بازدید از اماکن متبرکه و مساجد، ۲۲ مورد از اماکن بین راهی و ۸۷۰ مورد بازدید از سایر مراکز و اماکن توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام شده است.

وی عنوان کرد: در این مدت یک هزار و ۶۷۷ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی، ۱۲۴ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی، ۵۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی و ۲۵۳ مورد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل بازرسی انجام شده است.

بهنیا افزود: در جریان این بازدیدها یک مرکز فروش مواد غذایی تعطیل و ۳۰۲ مورد کارت بهداشتی صادر شده است.

به گفته وی در این مدت به ۱۲ مورد شکایت ثبت شده از طریق سامانه ۱۹۰ و ۲۴ شکایت گزارش شده به صورت متفرقه از سوی مردم نیز رسیدگی شده، ۲۱۲ مورد بازدید مشترک با سازمان های مرتبط انجام شده و ۱۱ مورد جلسات مشترک درون بخشی و برون بخشی با سازمان ها برگزار شده است.

بهنیا یادآور شد: تاکنون۱۰ جلسه آموزشی برای پرسنل و شش جلسه برای اصناف و حضور فعال در برنامه های اطلاع رسانی رسانه ای از جمله یک برنامه رادیویی و سه برنامه تلویزیونی برگزارشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.