ایلام- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر اینکه سرانه مصرف آب به ازای هر نفر در ایلام ۲۶۰ لیتر بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری بیشتر است، گفت: میزان مصرف آب در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد رشد را نشان می‌دهد .

سرانه مصرف آب در ایلام بالاتر از میانگین کشوری است/ هر نفر ۲۶۰ لیتر

به گزارش قدس آنلاین، مهندس «داراب بیرانوندی» با اشاره به اینکه سرانه مصرف روزانه آب آشامیدنی در این استان ۱۱۰ هزار متر مکعب است، اظهار کرد: حجم تولید آب در استان ایلام سالانه ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب است که علاوه بر هدر رفت بخشی از آن بدلیل فرسودگی شبکه، میزان مصرف آن نیز به نسبت میانگین کشوری افزایش را نشان می‌دهد .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام مصرف آب آشامیدنی در سال گذشته را بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب آب اعلام و عنوان کرد: ۱۳۲ هزار مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب استان ایلام استفاده می‌کنند .

وی با بیان اینکه مدیریت مردم در مصرف آب بحران کم آبی را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: آب شهر ایلام و شهرستان‌های تابعه بصورت دائمی و بر اساس استانداردهای ملی و سازمان بهداشت جهانی پایش و کنترل می‌شود و بطور مستمر آزمون‌های کنترل کیفی بر روی آب انجام می‌شود .

بیرانوندی ادامه داد: در حال حاضر در خصوص تامین آب شرب در سطح استان مشکل خاصی وجود ندارد اما در سطح توزیع آب که بستگی به رفتار مردم دارد در مجتمع‌های مسکونی که رعایت نکات فنی مانند نصب پمپ و تانکر را نکرده‌اند به طور طبیعی در زمان اوج مصرف در طبقات بالا مشکلاتی ایجاد خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام اظهار کرد: به طور قطع با همکاری مردم مشکلی برای تامین آب شرب وجود نداشته و در ایام تابستان با قطعی آب مواجه نخواهیم شد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.