دفتر «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اخبار منتشر شده مبنی بر برکناری وی را تکذیب کرد.

به گزارش قدس آنلاین، دفتر «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن اخبار منتشر شده مبنی بر برکناری وی را تکذیب کرد.

دفتر ولدالشیخ تصریح کرده که اخبار منشر شده فقط دروغ و شایعه است و وی در منصب خود باقی است.

این در حالی است که ولدالشیخ در صحفه توییتر خود سفر به ریاض را موفق دانسته و آن را در راستای تلاش برای دستیابی به راهکار مسالمت آمیز به منظور پایان دادن به بحران یمن خوانده است.

پیش از این شبکه المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد به دنبال برکنار کردن «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه این سازمان در امور یمن است.

المیادین همچنین افزود که این تصمیم گوترش پس از مخالفت دولت نجات ملی یمن در صنعا با گفتگو با «اسماعیل ولد الشیخ» صورت گرفته است.

گفتنی است که «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، پیش از این «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده سازمان ملل در امور یمن را عنصری نامطلوب دانسته بود.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن همچنین تاکید کرد: ما از الان به بعد به هیچ وجه با ولدالشیخ تعامل نخواهیم کرد و بر گفتگوهای داخلی تکیه می کنیم.

جنبش انصارالله یمن نیز از موضع «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی این کشور علیه «اسماعیل ولدالشیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن استقبال کرد.

منبع: روسیا الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.