خرم آباد- درب حرمین امامین عسکریین(ع) و ورودی سرداب امام زمان(عج) با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و جمع کثیری از مردم خرم‌آباد رونمایی شد.

درب حرمین امامین عسکریین(ع) و ورودی سرداب امام زمان(عج) در لرستان رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، درب حرمین امامین عسکریین(ع) و ورودی سرداب امام زمان(عج) با حضور آیت‌الله میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در استان، جمعی از مسئولان و مردم شهر خرم‌آباد در حسینیه ثارالله خرم‌آباد رونمایی شد.

اصغر حقی‌پور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در این مراسم اظهار داشت: ساخت درب حرمین امامین عسکریین(ع) و ورودی سرداب امام زمان(عج) سال ۹۴ با پیگیری نماینده ولی‌فقیه در استان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به استان لرستان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت این درب حدود دو کیلوگرم طلای ۲۴عیار و ۷۰۰ کیلوگرم مس به‌کار رفته است، افزود: برای ساخت درب دو و نیم متر چوب ساج و ۱۰۲ قطعه میناکاری استفاده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان عنوان کرد: درب حرمین امامین عسکریین(ع) و ورودی سرداب امام زمان(عج) برای زیارت مردم شهر خرم‌آباد تا پایان ماه مبارک رمضان در حسینیه ثارالله خرم‌آباد قرار دارد و پس‌ازآن برای زیارت مردم به سایر شهرستان‌های استان فرستاده می‌شود و سپس برای نصب به سامرا منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم لرستان تاکنون برای توسعه و بازسازی عتبات عالیات ۱۲ میلیارد تومان به‌صورت نقد و غیرنقد به عتبات عالیات کمک کرده‌اند، بیان کرد: مردم لرستان با نذورات خود در ساخت زائرسرای حضرت زهرا(س) در کربلای معلی و پروژه توسعه حرم امام علی(ع) به نام صحن حضرت زهرا(س) مشارکت داشته‌اند.

حقی‌پور به مشارکت مردم لرستان در ساخت پروژه خدمات درمانی سید الشهداء(ع) در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: مردم لرستان با نذورات خود در ساخت بیمارستان امام زین‌العابدین(ع) در کربلا نیز مشارکت داشته‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.