شفت - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت گفت: سالیک نسل ماهیان رودخانه‌های این شهرستان را نابود می‌کند.

ضرورت بهره‌برداری پایدار خردمندانه از آبزیان/ سالیک نسل ماهیان گیلان را تهدید می  کند

‌به گزارش قدس آنلاین، رضا زمانی ‌گفت: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت طی عملیات گشت و کنترل با متخلفین محیط زیست برخورد کردند.

وی افزود: طی هفته گذشته ۴ رشته تور سالیک و ۱۰۷ قطعه ماهی از متخلفین صید کشف و ضبط شد.

زمانی ادامه داد: استفاده از تور زیر آبی و تور پرتابی(سالیک) از روش‌های ممنوعه صید ماهیان در رودخانه‌های استان است و این نوع صید نابودی نسل ماهیان رودخانه‌ای را نشانه گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بهره‌برداری پایدار خردمندانه از آبزیان و کمک به جوامع محلی که معیشت آنان وابسته به بهره برداری از آبزیان است، متقاضیان می‌توانند جهت اخذ پروانه صید ماهی با قلاب در رودخانه‌های شهرستان از خرداد ماه به مدت ۲ ماه به اداره محیط زیست مراجعه کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: طی عملیات گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با پلیس امنیت و اطلاعات نیروی انتظامی یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیرمجاز از منزل مسکونی کشف و ضبط شد.

وی گفت: همچنین طی عملیات گشت در مناطق شهرستان یک قبضه اسلحه مجاز دو لول بدست آمد. در این راستا کلیه متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شفت با اشاره به برخورد جدی و قاطع مأمورین یگان حفاظت محیط زیست با مسببان تخریب طبیعت و محیط زیست از عموم مردم طبیعت دوست شهرستان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه اقدامی که موجب تهدید و یا تخریب محیط زیست می‌شود، مراتب را به شماره تلفن ۳۴۷۸۶۳۵۹‌ اداره حفاظت محیط ریست شهرستان شفت اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.