​ایلام- معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان ایلام گفت: عامل آتش سوزی کوه مانشت ایلام در روز گذشته غیر بومی بوده است.

عامل آتش سوزی کوه مانشت ایلام غیربومی بوده است

یاسم خان محمدیان روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه روز گذشته در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ آتش سوزی رخ داد، اظهارداشت: این آتش سوزی توسط فردی غیربومی که به دلایل نامعلوم اقدام به این کار کرده بود، اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این آتش سوزی، نیروهای مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست و ... شروع به مهار آتش کردند، افزود: مردم بومی روستاهای اطراف مانشت در هنگام عملیات مهار آتش به فردی مشکوک شده و وی را دستگیر و به نیروی انتظامی شهرستان سیروان تحویل می دهند.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان ایلام با بیان این مطلب که فرد مذکور احتمالاً برای شکار به منطقه آمده بود، خاطرنشان ساخت: متهم در حال حاضر برای بازجویی و روشن شدن انگیزه و دلایل این آتش سوزی در اختیار نیروی انتظامی شهرستان سیروان قرار دارد.

یاسم خان محمدیان به افزایش آتش سوزی در جنگل های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: علی رغم این موضوع، با بسیج امکانات و نیروی انسانی، مدت زمان اطفاء حریق کاهش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۲ دستگاه دمنده در بین شهرستان های استان توزیع شده است، تصریح کرد: امکانات اطفاء حریق در استان مناسب بوده اما نیاز به تجهیز بیشتر احساس می شود و امیدواریم که با همکاری مسئولان ارشد استانی از ابتدای تیرماه بالگرد آتش نشان نیز در استان تا پایان فصل گرما مستقر شود.

یاسم خان محمدیان با اشاره به اینکه تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش وقوع حریق و تخریب منابع طبیعی است، یادآور شد: از همه مردم و شهروندان می خواهیم در هنگام ورود به عرصه های طبیعی از برافروختن آتش خودداری کرده و یا در صورت روشن کردن آتش، در هنگام ترک جنگل از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوند تا شاهد وقوع حریق و آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگل ها که متعلق به همه نسل هاست نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.