۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: 538715

یک هیئت نظامی ترکیه با هدف انجام هماهنگی ها برای استقرار نیروهای این کشور در قطر راهی دوحه شد.

هیئت نظامی ترکیه راهی قطر شد

به گزارش قدس آنلاین،  یک هیئت نظامی ۳ نفره ترکیه با هدف انجام هماهنگی ها برای استقرار نیروهای نظامی این کشور در قطر راهی دوحه شد.

بنا بر این گزارش، ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد در چارچوب اجرای «توافق‌نامه استقرار ارتش ترکیه در خاک قطر» که در تاریخ ۷ ژوئن در پارلمان این کشور به تصویب رسید، روز گذشته هیئتی ۳ نفره از نظامیان این کشور برای انجام هماهنگی در این زمینه، به دوحه اعزام شده است.

گفتنی است، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه هفته گذشته بلافاصلیه بعد از مصوبه پارلمان این کشور، مصوبه مجلس ملی این کشور در خصوص تأیید موافقت نامه های استقرار پایگاه نظامی ترکیه در قطر و همکاری های مشترک دو کشور در زمینه آموزش نظامی را برای اجرا امضا کرد.

پروتکل همکاری مشترک در زمینه های آموزش نظامی دو کشور در سال ۲۰۱۵ و موافقت نامه استقرار پایگاه نظامیان ترکیه در قطر در سال ۲۰۱۶، در چهارچوب مفاد توافقنامه همکاری های امنیتی مقامات دو کشور ترکیه و قطر در سال ۲۰۰۱ به امضای مقامات عالی دو کشور رسیده بود که با تصویب مجلس و تأیید رئیس جمهوری قابلیت اجرایی پیدا کرد.

هم اکنون ۹۴ نظامی ترکیه از جمله تعداد ۱۳ افسر، ۱۹ درجه دار و ۶۷ کارشناس نظامی در پایگاه نظامی این کشور در قطر مستقر هستند که با اعزام نیروهای جدید، این پایگاه به تیپ تبدیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.