جامعه:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه صنایع دستی باید ساماندهی و به روزرسانی شود.

 رضا طلبی: دکتر رضا شیران خراسانی در گفت و گو با قدس افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری صنایع دستی آماده رشد سریع و جهشی است، بنابراین باید برنامه کارشناسی شده با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های لازم در این حوزه صورت بگیرد تا عرصه را بر کالاهای وارداتی مشابه از کشورهای دیگر بخصوص چین تنگ و محدود کنیم.

وی تصریح کرد: اگر آموزش‌های لازم در این حوزه جدی گرفته نشود، خطر از دست رفتن یک میلیون شغل موجود و ۲ میلیون شغل بالقوه و ۲۵۰ میلیون دلار درآمد صادرات کشور از این حوزه که به سرعت در حال افزایش است و همچنین یک میلیارد دلار درآمد پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه احساس خواهد شد.

شیران خراسانی افزود: کمک به ارتقای آموزش‌های مهارتی در این حوزه باعث رونق اشتغالزایی، تمرکززدایی، تثبیت ساکنان و جلوگیری از مهاجرت، محرومیت‌زدایی و امنیت اجتماعی خواهد شد و به دلیل اینکه در صنایع دستی از مواد اولیه داخلی استفاده می‌شود، این صنعت از ارزش افزوده بالایی برخوردار است و با ارزان‌ترین یا به نوعی کمترین هزینه می‌توان در این زمینه اشتغال ایجاد کرد. بنابراین اشتغال در این بخش تأثیر بارزی بر اشتغال پایدار و اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.