زنجان- رئیس مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تدوین بسته‌های رونق اقتصادی توسط دولت گفت: ۸۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان زنجان شناسایی شده است.

۸۸ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان زنجان شناسایی شده است

به گزارش قدس آنلاین، شهرام طهماسبی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه ۲۵ دستگاه اجرایی پنج بسته رونق اقتصادی تدوین دولت را اجرا می‌کنند، اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت از دستگاه‌هایی است که بیشترین وظایف را در اجرای بسته‌های طرح رونق اقتصادی بر عهده دارد.

وی افزود: از جمله وظایف سازمان صنعت و معدن فراهم کردن برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری مستقیم بنگاه‌های خارجی، محدودیت واردات کالاهای غیرضروری و یا کالاهایی که به حد کفایت در کشور تولید می‌شوند، حمایت از شرکت‌های اپراتور نمایشگاهی و تشکیل نمایشگاه‌های دائمی و فصلی برای ارائه محصولات بخش خصوصی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در مورد چهار وظیفه اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابراز کرد: تبدیل پنج دانشگاه و واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی و بازنگری و اصلاح نظام آموزشی در راستای کارآفرینی از مهمترین این وظایف است.

وی از مهمترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایجاد پنجره واحد حمایت‌های اجتماعی پایدارسازی منابع صندوق‌های بازنشستگی اشاره کرد.

طهماسبی در رابطه با وظیفه بانک مرکزی عنوان کرد: بانک مرکزی باید ترتیبی اتخاذ کند تا سهم بنگاه‌های تولید کالا اعم از صنعتی و کشاورزی از تسهیلات اعطایی در سال ۹۶ کمتر از ۶۰ درصد نباشد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه عملیاتی خود را مشخص کنند، گفت: دستگاه‌ها باید زمانی را برای ارتباط با وزارتخانه یا سازمان مربوطه مشخص کنند و بعد از تعیین برش استانی از مجموعه در نظر گرفته شده در سطح کشور، اقدامات لازم در راستای توانمندسازی محیط استان انجام گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه برش استانی در بعضی از موارد که بعد ملی دارند، امکان پذیر نیست، گفت: از ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه طرح رونق اقتصادی سهم استانها مشخص نشده تا استان‌ها بتوانند در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی رقابت کنند.

وی به تغییر و بهبود سیستم‌های برنامه‌ریزی و اجرایی تأکید کرد و افزود: در استان زنجان ۸۸ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی شناسایی شده که دستگاه‌ها باید برای اجرای آنها تلاش کنند.

طهماسبی با اشاره به تسهیلات پیش‌بینی شده برای طرح رونق اقتصادی در واحدهای کوچک و متوسط ابراز کرد: استان باید در اختصاص سهم بیشتر از بودجه طرح رونق اقتصادی تلاش کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.