رشت- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه مرحله نخست مبارزه بیولوژی با آفات در ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری انجام شد گفت: ۶۶ هزار تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان گیلانی توزیع شد.

مبارزه بیولوژی با آفات در ۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان گیلان انجام شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهانساز با اشاره به اینکه امسال بیش از ۳۷۸ هتکار از اراضی استان گیلان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفتند اظهار داشت: میزان سطح زیرکشت کلزا در استان گیلان نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است. 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه هم اکنون کشت کلزا در اراضی استان گیلان در مرحله برداشت قرار گرفته است افزود: شهرستان رودبار با ۲۵۴ هزار هکتار از عمده‌ترین اراضی زیر کشت کلزا در استان گیلان است.

جهانساز با تاکید بر اینکه کشت کلزا در شهرستان‌های شفت، آستارا، فومن و  املش نیز انجام می‌شود تصریح کرد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰۰ تن دانه روغنی کلزا با ارزش ریالی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان  از اراضی استان گیلان برداشت شود.

وی کشت کلزا را راه حلی مناسب برای تامین روغن خوراکی کشور دانست و با اشاره به اینکه طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی کلزا در استان گیلان اجرا می‌شود بیان کرد: کشت کلزا از ۱۵ مهرماه در استان گیلان آغاز شده و در خردادماه برداشت این محصول صورت می‌گیرد.

جهانساز با اشاره به کشت برنج در استان گیلان و با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰۰ هکتار از اراضی تغییر کاربری شده در استان گیلان به چرخه کشت برنج بازگشتند افزود: تاکنون ۹۴ درصد اراضی شالیزاری استان گیلان در مرحله وجین اول و ۶۳ درصد در مرحله وجین دوباره هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با بیان اینکه کشاورزان، مدیریت آب را در این ایام جدی بگیرند و مصرف کود و سموم را به‌طور خودسرانه انجام ندهند خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر ۶۶ هزار تن انواع کود شیمیایی میان کشاورزان گیلانی توزیع شده است.

وی از مبارزه بیولوژی در ۲۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان خبر داد و با تاکید بر اینکه تولید محصول سالم برنج یکی از مهم‌ترین مزیت‌های مبارزه بیولوژیک است افزود: مرحله دوم مبارزه بیولوژی مبارزه با آفت کرم ساقه خوار از هفته آینده در مزارع شالیزاری گیلان آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.