بابلسر - رئیس هیئت نجات غریق مازندران گفت: تاکنون ۴۵۳ نفر از غرق شدن در دریای خزر نجات یافتند و هفت نفر جان خود را از دست دادند.

۷ نفر در دریای مازندران غرق شدند

به گزارش قدس آنلاین، نقی کریمیان ضمن تقدیر از زحمات ناجیان غریق و سایر دستگاه‌های متولی در امر ساماندهی ساحل، همچنین گفت: از ابتدای شروع طرح سالم‌سازی، آموزش و توجیه ناجیان برای به‌کارگیری در این عملیات بزرگ در دستور کار هیئت نجات‌غریق استان قرار گرفت.

این مقام مسئول همچنین در ادامه سخنان خود گفت: تاکنون ۴۵۳ نجات‌یافته در سواحل مازندران داشته‌ایم و همچنین ۶۵ سی پی آر که توسط هلال‌احمر به بیمارستان انتقال پیدا کردند و از مرگ حتمی نجات یافتند.

 کریمیان همچنین افزود: تا امروز شنبه ۲۷ خرداد متأسفانه ۷ تن از هم‌وطنان در ساحل مازندران جان خود را از دست دادند.

نقی کریمیان ساعت کاری ناجیان غریق در سواحل مازندران را از ۸ صبح تا ۸ شب اعلام کرد و گفت که از همه هم‌وطنان بدین‌وسیله درخواست می‌کنم که ضمن توجه به محدودهٔ طرح سالم‌سازی دریا، از شنا در غیرازاین ساعات به‌شدت پرهیز کنند، زیرا ناجیان در این ساعات در سواحل حضور ندارند و شنا در محدودهٔ غیر طرح سالم‌سازی می‌تواند خطر بالای فوت را برای شناگران در پیش داشته باشد.

رئیس هیئت نجات‌غریق و غواصی استان مازندران همچنین در مورد غریق بابلی که روز جمعه در پارکینگ هفت شهر بابلسر غرق شد گفت: این شخص در محدوده ممنوعه به دریا رفت و متأسفانه تاکنون اثری از این غریق با توجه به تلاش‌های فراوان یافت نشده است که جستجو برای یافتن جنازه وی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین دلیل تعطیلی ساعت کار ناجیان در ۸ شب را سلامت جان ناجیان عنوان کرد و گفت: در تاریکی شب برای ناجیان هم به دریا زدن خطرناک است.

کریمیان همچنین در مورد تجهیزات قایق موتوری و گشت در شب گفت: این‌چنین تجهیزات و وسایلی با توجه به پیگیری‌ها در اختیار ما قرار داده نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.