فرهنگ/ محمدعلی میرزایی : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم درباره برنامه‌های قرآنی و فرهنگی این وزارتخانه به خبرنگار ما گفت: ما امسال «اخلاق و زندگی» را به عنوان شعار نمایشگاه انتخاب کردیم.

همه نهادهای فرهنگی دولت درگیر مسائل قرآنی می‌شوند

وی با بیان اینکه قرآن راه و سبک  زندگی اخلاقی را به ما نشان می‌دهد، گفت: اگر بنا است پلیدی‌ و زشتی‌ و دروغ و نیرنگ و فقر از جامعه خارج شود، باید به گفتمان قرآنی برگشت و قرآن راه نجات ما برای رسیدن به قله‌های توسعه است.

سیدرضا صالحی امیری با بیان اینکه در همه نهادهای دولتی از جمله آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی سراسر کشور باید فعالیت‌های قرآنی موج بزند، گفت: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 3 حوزه شاهد فعالیت مستقیم قرآنی هستیم؛ یکی معاونت قرآنی، دیگری سازمان اوقاف که مسابقات بین‌المللی قران را دنبال می کند و نیز در مرکز امور مساجد که در 23 هزار مسجد، کانون فرهنگی و هنری را ایجاد کرده‌ایم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه همه حوزه‌های این وزارتخانه از ابتدای سال جاری درگیر فعالیت‌های قرآنی شده‌اند، گفت: قصد داریم در سطح دولت همه نهادهای فرهنگی درگیر مسائل قرآنی شوند زیرا باور داریم که کاهش آسیب‌های اجتماعی یک راه بییشتر ندارد و آن، اصلاح فرهنگ جامعه در مسیر قرآن است.

وی در همین راستا تأکید کرد: میانگین رشد بودجه ما در سال 96 بر اساس میانگین دولت 17.5 درصد است که استثنائاً بودجه معاونت قرآن را 100 درصد افزایش دادیم تا بتوانیم پاسخگوی مطالبات مؤسسات قرآنی در سطح کشور باشیم؛ مؤسساتی که اکنون با کمترین حمایت مالی در حال فعالیت هستند.

صالحی امیری تأکید کرد: به همه مؤسسات قرآنی وعده می‌دهم که تخصیص یارانه‌ها به آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهیم. برای اولین بار در سال جاری 3 هزار نفر از خادمان قرآن را بیمه کردیم و بنا داریم بخش دیگری از خادمان را به‌تدریج بیمه کنیم که از امنیت سلامت هم برخوردار شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.