۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد خبر: 541091

نماگر بورس در آخرین روز فصل بهار (چهارشنبه) با ۱۳۱ واحد افت به جایگاه ۷۸ هزار و ۷۳۶ واحدی رسید.

پرونده بورس در فصل بهار با افت بسته شد

به گزارش قدس آنلاین، روزها و هفته های آغازین فصل بهار با رونق معاملات و رشد شاخص بورس همراه بود که این روند تا نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ادامه داشت، اما به تدریج این روند، معکوس شد و رکورد جای آن را گرفت.

گروه های صنعتی خودرو و پالایشی که برخی آنها را به عنوان گروه های پیشروی بازار سرمایه معرفی می کردند نیز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

در معاملات امروز بیش از ۹۶۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۲۲ میلیارد ریال در ۳۱ هزار و ۷۹۶ نوبت مبادله شد.
شاخص های اصلی بازارسرمایه نیز امروز، افت کردند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) ۴۴ واحد، شاخص کل (هم وزن) کمتر از یک واحد، شاخص قیمت (هم وزن) کمتر از یک واحد، شاخص آزاد شناور ۱۰۸، شاخص بازار اول ۱۲۶ و شاخص بازار دوم ۸۵۳۹ واحد کاهش یافت.

نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، وبملت (بانک ملت)، رانفور (خدمات انفورماتیک)، مبین (پترروشیمی مبین) و تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) در معاملات آخرین روز خردادماه با افت خود بیشترین تاثیر منفی را داشتند. در مقابل شبهرن (نفت بهران) بیشتنری تاثیر مثبت را بر شاخص داشت.

** بیش از ۴۰۰۰ میلیارد ریال ارزش معاملات فرابورس در آخرین روز بهار

شاخص کل فرابورس ایران با ۳ و نیم پله رشد در روز پایانی خردادماه، مبادلات این ماه را در کانال ۹۰۳ واحدی خاتمه بخشید.

رشد امروز آیفکس (شاخص فرابورس) تحت تاثیر مثبت همچون مس سرچشه و پتروشیمی زاگرس بود.

دادوستد بیش از ۶۵۷ میلیون ورقه بهادار در ۲۸ هزار و ۵۸۷ نوبت معاملاتی به ارزش حدود چهار هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال، نتیجه مبادلات فرابورس ایران در آخرین روز بهار ۱۳۹۶ بود.

بدین ترتیب افزون بر ۵۵۳ میلیون سهم به ارزش بیش از سه هزار میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم دست‌به‌دست شد.

همچنین امروز، ۵۴ هزار اوراق تسهیلات مسکن (تسه) به ارزش بیش از ۴۱ میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان مبادله شد که امتیاز تسهیلات مسکن اسفندماه ۱۳۹۵ بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی را به خود اختصاص داد.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.