کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد مجموع فلسطینیانی که تلخی‌های شکنجه در زندان‌های صهیونیستی را چشیده‌اند، به یک میلیون نفر می‌رسد.

به گزارش قدس آنلاین، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد مجموع فلسطینیانی که تلخی‌های شکنجه در زندان‌های صهیونیستی را چشیده‌اند، به یک میلیون نفر می‌رسد.

این کمیته با صدور گزارشی به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه که مصادف با بیست و ششم ژوئن است، تصریح کرد: دشمن صهیونیستی با ۸۰ شیوه، فلسطینیان را در زندان‌های خود شکنجه کرده است.

در این گزارش می‌خوانیم که رژیم صهیونیستی از بازداشت‌های ظالمانه به عنوان ابزاری برای سرکوب فلسطینیان، ایجاد رعب و وحشت در میان آنان، مجازات دسته‌جمعی‌شان و همچنین ضربه زدن به بافت و شیرازه جامعه فلسطینی استفاده می‌کند.

این نهاد حقوقی تاکید کرد که شکنجه فیزیکی و روحی اسرای فلسطینی به مثابه نقض حقوق بشر است و یک جنایت هولناک و تکان دهنده در حق بشریت به شمار می‌رود و طبق قوانین بین المللی شکنجه یک جنایت جنگی محسوب می‌شود.

این کمیته از تمامی نهادهای بین المللی خواست تا برای پایان بخشیدن به شکنجه فلسطینیان در زندان‌های اسرائیلی و حمایت از بازداشت‌شدگان وارد عمل شوند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.