گوگل ضمن رد رای نهایی دادگاه اروپا پس از ۷ سال مجادله علیه خود، اعلام کرد درخواست استیناف می‌دهد، درخواستی که ممکن است چند سال طول بکشد.

درخواست استیناف گوگل علیه جریمه ۲.۴ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین، مارگارت وستاگر، رئیس کمیته رقابت اتحادیه اروپا در بروکسل گفت گوگل رقابت با دیگر کمپانی‌ها را نپذیرفت و مصرف‌کنندگان را بدون دادن حق انتخاب واقعی رها کرد. (خانم مارگارت همان فردی است که به اپل دستور پرداخت ۱۳ میلیارد یورو مالیات به ایرلند را صادر کرد)

سهام آلفابت (پدر گوگل و مسوول حقوقی گوگل) پس از انتشار این خبردر بازار نیویورک ۱ درصد افت کرد و این درحالی است که سخنگوی گوگل تاکید کرد درخواست استیناف می‌دهند، درخواستی که از لحاظ حقوقی چند سال طول می‌کشد، درست مانند پرونده اصلی!

گوگل ۳ پرونده حقوقی در اتحادیه اروپایی دارد که یکی از آنها انحصاری کردن سرویس شاپینگ (قراردادن محصولات گوگل به صورت خودکار در بالای لیست خرید کاربران) بود که به دلیل نقض قوانین اروپایی باید ۲.۴ میلیارد یورو جریمه بپردازد.

دو کیس دیگر حقوقی شامل ممانعت گوگل از قرار گرفتن محتوای رقبا در وب سایتش و نیز تحمیل اندروید و فروشگاه گوگل به کاربران و عدم اجازه به رقبا همچنان باز است و باید منتظر جریمه های جداگانه برای آن دو باشیم.

جریمه ۲.۴ میلیارد یورویی بر اساس ۳۰ درصد درآمد گوگل از سرویس شاپینگ / Google Shopping  ضربدر تعداد سال به دست آمد، هرچند رقم اصلی ۹ میلیارد یورو شد که معادل ۱۰درصد از درآمد سال گذشته آلفابت بود.

همچنین جریمه ناشی از عدم تغییر سیاست گوگل روزانه ۱۲ میلیون دلار دیگر نیز هزینه دربرخواهد داشت و باید سیاست شاپینگ خود را در حوزه اروپا بلافاصله عوض کند.

اروپایی ها ۶ کمپانی آمریکایی را به اتهام انحصارطلبی به پای میز محاکمه کشانده و یا می‌کشانند و به همین دلیل اتاق بازرگانی آمریکا افرادی مانند ماگارت وستاگر را یک اروپایی ضد آمریکایی می‌شناسد.
 

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.