خبرهای ویژه و حاشیه های دنیای سیاست را در بسته خبری روزانه قدس- در این جا- بخوانید.

واکنش تحلیلگر بی بی سی به آزادی موصل

باشگاه خبرنگاران/ علی علیزاده- تحلیلگر جنجالی بی. بی. سی فارسی- در واکنش به خبر آزادی موصل، در توییتر نوشت: موصل هم از خلافت اسلام سعودی آزاد شد. با آمدن بن سلمان، فروپاشی درونی سعودی دور از ذهن نیست. شاید یک دهه دیگر از آزادی مکه و مدینه هم نوشتیم.

ردپای جاسوس تلگرام های ایرانیان 

رکنا/ یک بدافزار که از تلگرام کاربران ایرانی جاسوسی می کند، کشف شد.  این بدافزار اندرویدی، اطلاعات کاربران را سرقت Stealing می کند و روی دستگاه قربانی خرابکاری می کند. این بدافزار با نام‌های جذاب 'اینستا پلاس' یا 'پروفایل چکر'، کاربران را تشویق به نصب روی تلفن های هوشمند می‌کند.

اطلاعات آمریکا درباره بیماری اردوغان 

فردا/ روسیا الیوم نوشت: انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره سلامتی اردوغان- رئیس جمهور ترکیه- و اغمای وی هنگام نماز عید فطر و نیز اطلاعات منابع آمریکایی، بیانگر مبتلا شدن او به سرطان است.

توییت نادران درباره شهید مظلوم

باشگاه خبرنگاران/ الیاس نادران در صفحه اش در توییتر می نویسد: آنهایی که خود را میراث دار شهید بهشتی می دانند، یکبار حاضرند، این جمله اش را فریاد بزنند؟ ... آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر! ... بهشتی مظلوم زیست و مظلومانه شهید شد. اما مظلوم تر از بهشتی، مردمی هستند که این روزها زیر بمباران سیاسی، شاهد هستند که تورم - در سکوت- دو رقمی شد.

کنایه مطهری به مسئولان

ایلنا/ علی مطهری- نایب رئیس مجلس - با انتقاد از درگیری لفظی مسئولان و سران قوا در شبکه‌های اجتماعی گفت: مسئولان بهتر است اگر اختلاف‌نظری وجود دارد، رودررو با یکدیگر صحبت و اختلافات را حل کنند. این به نفع کشور است.

پوتین- کیسینجر

فردا/ به گزارش اسپوتنیک، پسکوف- سخنگوی ریاست جمهوری روسیه- اعلام کرد: پوتین و کیسینجر- وزیر خارجه چند دهه پیش آمریکا- در راستای گفت و گوهای مخفیانه و درازمدت، با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار  در آستانه دیدار رییسان جمهور دو کشور و در مسکو انجام شد.  

هم‌جنس‌گرایی در آلمان

فارس/ به گزارش رویترز، درپی قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در آلمان، مرکل در واکنش گفت که خودش علیه این قانون رأی داده اما امیدوار است چنین اقدامی به صلح اجتماعی بیشتر بینجامد.

رهبر پارانوئیدی!

فردا/ به گزارش سی. بی. اس نیوز، نیکی هیلی- سفیر آمریکا در سازمان ملل- گفت: ما در کره شمالی با یک رهبر پارانوئید روبرو هستیم که فکر می‌کند در تلاشیم او را ترور کنیم و یا کاری برای تغییر رژیم در کشورش انجام دهیم.

بازتاب توهین ترامپ

تابناک/ توییت های توهین آمیز ترامپ نسبت به دو مجری شبکه ام. اس. ان. بی. سی، که آن ها را دیوانه و با ضریب هوشی پایین و روانی خوانده بود، با واکنش های گسترده ای در آمریکا روبه رو شده است.

توییت‌های «دون شأن»

باشگاه خبرنگاران/ نانسی پلوسی-رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا- در واکنش به توییت های توهین آمیز ترامپ درباره مجری شبکه ام. اس. ان. بی. سی گفت: توییت‌های ترامپ دارای استانداردهای پایین و دون شأن یک مقام دولتی است.

واکنش ظریف

فارس/ محمدجواد ظریف- وزیر خارجه- در واکنش به اجرای فرمان ضدمهاجرتی ترامپ در توییتی نوشت: آمریکا حالا مادربزرگ‌های ایرانی را از دیدن نوه‌هایشان منع می‌کند، اقدامی که نمایش واقعا شرم آور از خصومت کور علیه همه ایرانی‌ها است.

همان ادعای همیشگی ...

مهر/ به نوشته سایت وزارت خارجه آمریکا، هیثر نوئرت- سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده- درباره قانون ممنوعیت ورود به آمریکا و تاثیر آن بر مردم ایران مدعی شد که ایالات متحده با حکومت ایران مشکل دارد، نه مردم آن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.