​ایلام- معاون امور عمرانی استانداری ایلام گفت: تونل کبیرکوه ایلام مسیر جدید ارتباطی مرکز و غرب کشور است.

تونل کبیرکوه ایلام مسیر جدید ارتباطی مرکز و غرب کشور است

شاپور پولادی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه حفر تونل کبیرکوه رکورد حفاری کشور را به خود اختصاص داده است، اظهارداشت: حفر این تونل در دو جبهه از سمت شهرستان های آبدانان و دره شهر در حال انجام است که تاکنون دو هزار و ۷۵۰ متر از حفاری این تونل از سمت آبدانان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طول تونل اصلی ۴۵۰۰ متر است، افزود: علاوه بر این سه دستگاه تونل دسترسی نیز از سمت دره شهر در حال حفاری است که در مجموع طول این تونل را به بیش پنج کیلومتر افزایش خواهد داد.

معاون امور عمرانی استانداری ایلام به هزینه ۳۰ میلیارد تومانی برای حفر این تونل اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تکمیل تونل کبیرکوه به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمند است.

شاپور پولادی با بیان این مطلب که تونل کبیرکوه پروژه ای فرا استانی و ملی است، بیان داشت: حفر این تونل کریدور جدیدی در ارتباط شمال و مرکز کشور به سمت غرب و مرز بین المللی مهران تعریف کرده و دسترسی استان هایی همچون لرستان و اصفهان به این مرز را آسان تر و سریعتر می کند.

وی همچنین به اتمام حفاری تونل قلاجه اشاره کرد و افزود: برای حفر این تونل تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و در هفته دولت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

شاپور پولادی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد عملیات اجرایی، تأمین اعتبار و احداث تونل قلاجه توسط استان ایلام انجام شده است، یادآور شد: با بهره برداری از این تونل، مسیر ارتباطی ایلام – کرمانشاه از این مسیر ۹ کیلومتر کاهش یافته و علاوه بر کاهش مسافت، موجب حذف گردنه برف گیر قلاجه که در فصول سرد سال حادثه آفرین است، نیز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.