مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان اینکه نمی شود در این باشگاه سالم کار کرد، گفت: درخواست رامین رضاییان برای ما قابل قبول نبود.

نمی شود در استقلال سالم کار کرد/ قرارداد جباری مشروط است/ درخواست رضاییان قابل قبول نبود

به گزارش قدس آنلاین، سیدرضا افتخاری بعد از جلسه هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: همه اعضا در جلسه بودند. اول آقای وزیر صحبت و توصیه های لازم را انجام داد.

وی افزود: وزیر از ما خواست استقلال را تبدیل به باشگاه کنیم نه تیم. یکی دیگر از توصیه های وزیر تامین درآمدهای پایدار بود. تعیین وضعیت بدهی های مالیاتی، توجه ویژه به رده های پایه، اصلاح و توسعه سازمانی باشگاه، توجه به پیشکسوتان و هواداران هم از دیگر توصیه های ویژه وزیر بود که تا الان هم همینطور بوده است.

مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد: من هم گزارشی از عملکرد یکساله خودم به اعضای هیات مدیره دادم. جذب مناسب بازیکنان جدید در فصل نقل و انتقالات، پرداخت بدهی های باشگاه به بازکینان خارجی و مختومه کردن پرونده ۵ بازیکن خارجی در فیفا از کارهای مهم بوده است. همچنین ساماندهی زمین های تمرین و کمپ هم از دیگر مواردی بود که گزارش دادم.

افتخاری تصریح کرد: بنده به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره و سخنگوی هیات مدیره و آقای قریب به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شد. قرار شد جلسه اول هیات مدیره این هفته تشکیل شود.

وی درباره جذب مجتبی جباری باوجود اینکه گفته بود این بازیکن در لیست نیست، گفت: به من هم گفته بودند جباری مصدوم است. ما در قرارداد این بازیکن شرط گذاشتیم در صورت تایید تست پزشکی، قرارداد نهایی شود در غیر اینصورت منتفی شود. خود جباری به من گفت که مشکل خاصی ندارم و در قطر هم بازی می کردم. جباری گفت زانویم را عمل کردم و رعایت حالش را می کنم ولی مانع بازی من تا به حال نشده است.

مدیرعامل استقلال درباره وضعیت رامین رضاییان و مذاکره با بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: اگر رامین رضاییان بیاید باید یک نفر را از لیست خارج کنیم. قرار شده رضاییان به اروپا برود، اگر با آن تیم ها به توافق نرسید با ما مذاکره می کند. البته او پیشنهادی داده بود که برایمان قابل قبول نبود. گفته بودیم اگر قرار است با ما قرارداد ببندد، بیش از سقف نمی توانیم به او بدهیم. اگر او در این چارچوب قرار بگیرد و شرایطمان را بپذیرد، بدمان نمی آید او را داشته باشیم. رضاییان را در لیگ قهرمانان آسیا لازم داریم. ممکن است بعضی بازیکنان مصدوم شوند. ما باید در سه جام شرکت کنیم. این سه جام تلفات دارد. بازی با العین برای ما تجربه تلخ و خوبی بود. حواس ما را جمع کرد در هر پست دو سه بازیکن خوب داشته باشیم که اگر کسی مصدوم شد، جایگزین داشته باشیم. پست رامین رضاییان مشخص است. اگر یک روز خسرو حیدری به بازی نرسید، باید یک نفر را داشته باشیم که مشکلمان را حل کند. رضاییان بازیکن خوبی برای استقلال خواهد بود و موثر هم هست ولی به شرطی که با ما توافق داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا به رضاییان مهلت داده اند یا خیر، گفت: رضاییان ۱۲ روز از ما مهلت خواست. یک هفته از ۱۲ روزی که رضاییان خواسته است تمام شده است.

وی درباره دربی آلمان تاکید کرد: در دربی شرکت می کنیم چون به درآمد آن از طریق اسپانسر نیاز داریم. هم پرسپولیس دنبال این بازی است هم ما تا از این محل درآمد داشته باشیم.

افتخاری درباره صحبتهای مسعود معینی و اینکه همه چیز فرمالیته است، گفت: نایب رئیس و رئیس هیات مدیره در این جلسه تعیین شد. از قبل هیچ چیزی تعیین نشده بود. این موضوع را تکذیب می کنم. حتی در این جلسه سلطانی فر اعلام کرد جلسه انتخاب مدیرعامل را خودتان برگزار کنید. اعضای هیات مدیره اصرار داشتند بخصوص آقای قریب که در همین جلسه مدیرعامل را تعیین کنیم. آقای زمانی پیشنهاد داد قریب رئیس هیات مدیره شود که همه رای دادند. بحث نایب رئیسی پیش آمد و خودم گفتم اگر مدیرعامل بخواهد با قدرت کار کند، باید نایب رئیس هم باشد که همه به آن رای دادند!

وی در پاسخ به این سئوال که برخی ها در این مدت بخصوص در بحث نقل و انتقالات دنبال برکناری شما بوده اند و از هیچ تلاشی فروگذار نشده اند، گفت: از روز اولی که به استقلال آمدم، این عده دنبال این مسائل بودند. هنوز به باشگاه نرسیده بودم که کلید برکناری را استارت زدند! من آدمی نبودم که بیگانه باشم و به فوتبال شناخت نداشته باشم. از دل فوتبال به اینجا آمدم. با توجه به شناخت و تجربه، به این داستانها عادت داشتم. زمانی که در فوتسال هم بودم این حرفها را می زدند. این تحرکات اینجا هم بود ولی نگران این مسائل نبودم.

افتخاری افزود: اینجا (باشگاه استقلال) به جز دردسر و گرفتاری چیزی ندارد. اگر کسی بخواهد سالم کار کند، نباید بیاید. به وزیر هم گفتم شاید ساختار باشگاه بزرگ نباشد ولی جامعه هواداری بسیار بزرگ است. همه جا باید پاسخگو باشم پشت چراغ قرمز، در نانوایی و هر جای دیگری. من باید همه جا پاسخگو باشم.

وی یادآور شد: برای اینکه قیمت بازیکن بالا نرود و رقابت ناسالم شدت نگیرد، مذاکرات را علنی نمی کردم. بعضی مذاکرات تا ۴ صبح طول می کشید. حتی یکبار عکس مرا انداخته بودند که در فرودگاه چرت می زدم. خب معلوم است وقتی من ۲۴ ساعت نخوابیده باشم، خوابم می گیرد. ما برای نقل و انتقالات وقت گذاشتیم. با شناختی که داشتیم و با نیاز کادر فنی اقدام به جذب بازیکنان کردیم. یک مقدار هم  در بحث مبالغ ریسک کردم و گفتم هوادار و هیات مدیره به ما کمک می کند. بازی با العین تجربه تلخی بود. از آن به بعد سعی کردم تیمی ببندم که جلوی تیم های قدرتمند و بازی های سخت کم نیاوریم. کنار بازیکنان جوان به بازیکنان با تجربه نیاز داریم.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سئوال خبرنگار مهر که آیا امسال هم کامل از منصوریان دفاع می کنید، گفت: قبول کنید عملکرد منصوریان خوب بود. او سرمربی موفقی بوده است. زمانی که ما آمدیم تیم ته جدول بود. وقتی آمدیم، همدل شدیم و به تیم بازیکنان جوان تزریق کردیم. تیم نایب قهرمان شد و دربی را هم برد. در شرایط سخت منصوریان این نتایج را گرفت. الان که شرایط بهتر هم شده است. مطمئنم منصوریان بهتر از فصل قبل نتیجه می گیرد.

افتخاری درباره احتمال به حاشیه رفتن استقلال در صورت اضافه شدن رامین رضاییان تاکید کرد: ممکن است در پرسپولیس این حاشیه ها باشد! استقلال این محیط حاشیه ای را ندارد که بازیکنی بیاید و درگیر حاشیه شود. بازیکنانی گرفته ایم که هر بازیکن دیگری بیاید با آنها هماهنگ می شود. ما در یارگیری ها دقت کردیم نفراتی بیاوریم که بی حاشیه باشند. بازیکنان بزرگی آورده ایم که ممکن است هوادار هم داشته باشند ولی تلاشمان این است که تیم همدل باشد. اگر کسی هم بخواهد حرکتی بکند، در میان سایر بازیکنان محو می شود!

وی درباره اینکه وزارت ورزش مسائل را به افتخاری تحمیل می کند، تاکید کرد: اینرا قبول ندارم. خوشبختانه سلطانی فر خودش فوتبالی بوده است. او می داند نباید در مسائل باشگاه ها ورود پیدا کند چون اگر ورود کند باید خودش پاسخگو باشد. او کارها را به باشگاه واگذار کرده است و انتظار دارد باشگاه پاسخگو هم باشد. سلطانی فر تا الان نه در جذب بازیکن و مربی توصیه ای کرده و نه دخالتی داشته است. ایشان تحت تاثیر سر و صدایی هم که چند وقت پیش ایجاد کردند، قرار نگرفت. امروز تکلیف همه روشن شد. یک توصیه هم دارم؛ حداقل اگر دلتان برای باشگاه می سوزد بیایید کمک کنید. درب باشگاه روی همه باز است ولی بعضی ها دنبال کمک کردن نیستند.  شما همه راه ها را رفتید. بیهوده همه راه ها را رفتند و فکر کردند می توانند وزیر را تحت تاثیر قرار بدهند در حالی که وزیر اینطور نبود. تیم را سر و سامان دادم، در لیگ دوم شدم و دربی را بردم، در آسیا تا یک هشتم پیش رفتیم و به خاطر یکسری کمبودها مقابل العین شکست خوردیم. 

مدیرعامل استقلال درباره اینکه استقلال ۸ میلیارد به اسپانسر خود بدهکار شده است، گفت: این مربوط به قرارداد سبک دست با باشگاه بوده است که بستن این قرارداد مشکل داشته است. ایشان مدعی شده هزینه کرده اند. ما می گوییم اینطور نیست. ایشان به ما بدهکار است نه طلبکار. 

افتخاری تصریح کرد: حسابرسی کل کشور عملکرد مالی ما را قبول کرده است. دستگاه های نظارتی هستند. یک ریال اینطرف و آنطرف بشود رصد می کنند. امروز هم به وزیر گزارش دادم و یکی از دستاوردها این بود که در مسائل مالی مشکلی نداشتیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان گفت: اولین جلسه هیات مدیره یا دوشنبه یا سه شنبه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.