بردسکن- این روزها یکی از مطالبات مردم بردسکن تامین پزشک متخصص برای تنها بیمارستان این شهرستان است.

وزارت بهداشت و درمان آیا اطلاعی از کمبود پزشک متخصص در بردسکن  دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، محرومیت از پزشک متخصص از آن نوع محرومیت هایی است که حلش دردست مدیران استانی و کشوری است و متاسفانه شهرستانی با ۸۰ هزار نفر جمعیت با کمبود پزشک  متخصص زنان و زایمان ، اطفال و سونوگرافی  مواجه است.

صادقی یکی از مراجعه کنندگان می گوید: متاسفانه بیمارستان ولی عصر بردسکن کمبود پزشک متخصص دارد که می طلبد مسئولان بیشتر به شهرستان های همچون بردسکن توجه کنند.

نوری یکی دیگر از بیماران سکته مغزی است که پس از مراجعه به بیمارستان و اقدامات اولیه توسط اورژانس بیمارستان وی را با آمبولانس و برای گرفتن سی تی اسکن به کاشمر اعزام کردند تا تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرد از جمله شهروندان ناراضی در این راستا است.

کریمی یکی دیگر از شهروندان که کودک ۴ ساله اش دچار تب و لرز بوده است بیان می کند: به خاطر کمبود پزشک متخصص مجبور شدم به کاشمر بروم، آیا این درست که من  کارگر که هیچ درآمدی ندارم  برای درمان فرزندم فاصله ۵۰ کیلومتری  بردسکن تا کاشمر  را طی کنم.

وی اظهارداشت: با توجه به شلوغی جاده اگر تصادف کنم چه کسی پاسخ گو خواهد بود و اگر کودکم از دستم برود آیا مسئولان بردسکن پاسخی دارند؟

 قربانی یکی از شهروندان بردسکنی می گوید: مسئولان باید مسایل و مشکلات مردم را به مسئولان بالا دستی گوشزد کنند و از دکتر بنیادی نماینده مردم می خواهیم با توجه که خود متخصص هستند و نفوذ خاصی در میان جامعه پزشکان  و وزارت بهداشت دارد می طلبد به این مهم ورود پیدا کند و این معضل را برای همیشه حل کند

 مدیران در تامین پزشک متخصص امروز و فردا نکنند

امام جمعه بردسکن تامین پزشکان متخصص  در تنها بیمارستان این شهرستان را از مطالبات مردمی عنوان کرد.

حجت الاسلام علی اصغر امینی گفت: زیبنده مردم متدین این شهرستان نیست که  تنها بیمارستان  ولی عصر بردسکن در برخی از بخش ها  پزشک متخصص  نداشته باشد  و بیماران برای مداوا به شهرهای  سبزوار،  کاشمر، تربت حیدریه و مرکز استان عزیمت کنند.

امام جمعه  بردسکن عنوان کرد: مسئولان باید مسایل و مشکلات مردم منطقه را به گوش مسئولان کشوری و استانی  برسانند تا آنها در جریان مشکلات قرار بگیرند.

وی از مسئولان خواست  موضوع تامین پزشک متخصص را به جد پیگیری کنند تا مردم شاهد نتیجه پی گیری مسئولان باشند.

وی  افزود: با توجه به اینکه  بردسکن در سال ۷۴ به شهرستان ارتقاء پیدا کرده است و با دارا بودن  ۳۰۰ پارچه آبادی و روستا و جمعیتی قریب به ۸۰ هزار نفر نباید امروز شاهد کمبود پزشک متخصص باشد.

وی اظهارداشت: بردسکن در مسیر چندین استان کشور قرار گرفته و به نوعی دروازه خراسان رضوی محسوب می شود باید تنها بیمارستان آن از هر لحاظ مجهز باشد نه اینکه  مردم ما  به خاطر کمبود پزشک متخصص به شهرهای همجوار عزیمت کنند.

پیگیری می کنیم

  برات علی نیافرماندار بردسکن تامین پزشکان متخصص مورد نیاز برای بیمارستان  این شهرستان را امری ضروری دانست و گفت: دراین رابطه مکاتباتی با مسئولان استان انجام شده است و درخواست داریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد هرچه سریعتر این مشکل را حل کند.

دکتر محمد حسین زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان بردسکن نیز گفت: مشکل  کمبود و تامین متخصص در بردسکن در دست پی گیری است و تاکنون دو مشکل دو متخصص اطفال و زنان و زایمان در شهرستان حل شده است و کمبود پزشکان متخصص دیگر از جمله سونوگرافی در دست اقدام است.

وی افزود: در پی  نبود متخصص در بیمارستان ولی عصر بردسکن و گلایه  مراجعه کنندگان دو متخصص اطفال و زنان و زایمان فعالیت خود را در این شهرستان  شروع کردند.

دکتر جمشید رحیمی رئیس بیمارستان ولی عصر بردسکن نیز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: با پی گیری های فرماندار و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت شبکه بهداشت و درمان و با موافقت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد  دکتر یزدانی و دکتر حصاری به عنوان متخصصین  زنان و زایمان و اطفال در شهرستان  فعالیت خود را آغاز کردند.

وی عنوان کرد: با توجه به نبود متخصص سونوگرافی  در شهرستان مسئولان دانشگاه  علوم پزشکی  مشهد قول  داده  اند تا این  مهم نیز بزودی حل شود.

رئیس بیمارستان ولی عصر بردسکن افزود: اگرچه بیمارستان ۹۶ تختخوابی  ولی عصر بردسکن از یک قدمت ۳۰ ساله برخوردار است و  شهرستان به بیمارستان جدید نیاز دارد ولی درحال حاضر به لحاظ فضای فیزیکی و نیرو و پزشک مشکل خاصی نداریم.

وی  ابراز امیدواری کرد: با افزوده شدن این متخصصین از اعزام و ارجاع بیماران به سایر مراکز درمانی کاسته شود.

وی عنوان کرد: مجوز احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی  از وزارت بهداشت و درمان برای بردسکن گرفته شده است که امید است  با مشارکت خیرین و دولت این مهم نیز تحقق پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.