خرم آباد- نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه تقوا یعنی حیا، تقوا یعنی مواظبت زبان و تقوا یعنی اینکه در نگاه‌مان حیا داشته باشیم، اظهار کرد: حیا در کلام، حیا در پوشش و حیا در برخورد با نامحرم از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه حیا نشانه دین و نشانه تقوا است .

ضرورت رعایت پوشش در ادارات / حیا، نشانه دین و تقوا است
به گزارش قدس آنلاین، آیت‎الله سید احمد میرعمادی با بیان اینکه حیا نشانه دین و تقوا است، گفت: حیای ممدوح از مواردی است که در قرآن‌کریم به آن اشاره شده است .
وی افزود: داستان حضرت موسی(ع) آنگاه که حضرت موسی به گوسفندان دختران شعیب آب داده و آن‌ها داستان را برای حضرت شعیب تعریف می‌کنند و شعیب  یکی‌از دختران به‌دنبال موسی فراخواند، نکات آموزنده‌ای دارد .
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه قرآن‌کریم می‌فرماید: دختران شعیب با حیا راه می‌رفتند و خداوند این مورد را ستایش می‌کند، ادامه داد: ضرورت دارد زنان و دختران در ملاقات و راه رفتن با نامحرم  حیا را رعایت کنند زیرا حیا نشانه ایمان است .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه طبق روایت امام علی(ع) در سه مورد انسان نباید حیا داشته باشد، اظهارکرد: اینکه شخص از مهمان پذیرایی کند آنجا نباید حیا داشته باشد کمااینکه اگر پدر انسان بر مجلسی وارد شد انسان به احترام پدر بلند شود و خجالت نکشد و سومین مورد اینکه انسان در مجلسی در مقابل معلمش بلند شود و هیچ‌گاه از احترام به معلم شرم و حیا نداشته باشد .
این مفسر قرآن‌کریم با بیان اینکه برخی‌از دختران در ملاقات‌ها آن‌چنان با نامحرم قاطی می‌شوند که گویا زن و شوهر هستند، ادامه داد: در ملاقات‌ها و در برخوردها با نامحرم و در همنشینی‌ها و مجالس عروسی باید حیا داشته باشیم در بعضی جاها پرده حیا دریده شده است این در حالیست که حیا از دین است .
امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه حیای در کلام یکی دیگر از موارد حیا است، گفت: بعضی‌ها در برخورد و رفتارشان از الفاظ رکیک و رفتار زننده استفاده می کنند این در حالی‌است که انسان باید در کلام حیا داشته باشد .
وی با تاکید بر رعایت پوشش در خانه، عنوان کرد: پدر و مادر در نزد فرزندانشان لباس زننده نپوشند و  زنان و فرزندان نیز حیای پوشش را در منزل رعایت کنند .
آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه امروز می‌بینیم بعضی‌ها با لباس‌های زننده در جامعه حاضر می‌شوند، اضافه کرد: پوشش حیای انسان است نباید با لباس‌های زننده در ملاءعام حاضر شویم .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان ضرورت رعایت پوشش در ادارات، یادآورشد: بعضی جاها زن و مرد نامحرم در ادارات آن‌گونه با هم برخورد می‌کنند که گویا زن و شوهرند کمااینکه رفتار ما باید با حیا باشد .
امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: تقوا یعنی حیا، تقوا یعنی مواظبت زبان و تقوا یعنی این‌که در نگاه‌مان حیا داشته باشیم .
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.