زنجان- معاون استاندار زنجان از احداث ۴ نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورویی در زنجان خبر داد و گفت: مجتمع تجاری- رفاهی در سلطانیه ساخته می‌شود.

۴ نیروگاه با سرمایه‌گذاری ۹۰۰ میلیون یورویی در زنجان احداث می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد رحمتی در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: رویکرد جدید استانداری، جذب سرمایه‌گذار و مشارکت مدنی برای ساخت پروژه‌های عمرانی است.

وی افزود: در حالی بودجه امسال عمرانی استان زنجان 260 میلیارد تومان است که این هزینه توان اجرایی عملیات عمرانی استان زنجان را ندارد و نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احساس می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه روش سرمایه‌گذاری روش بسیار خوبی است، گفت: در چند پروژه عمرانی استان که با رویکرد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شده یک هزار و 400 میلیارد تومان هزینه شده و این یک رقم بسیار بالایی است.

وی افزود: با فرض اینکه میانگین پروژه عمرانی سال‌های گذشته 100 میلیارد تومان باشد، چند سال زمان می‌برد که به مبلغ یک هزار و 400 میلیارد برسیم.

رحمتی با بیان اینکه پروژه‌هایی مانند بیمارستان ولیعصر شماره دو و احداث هفت سینما از جمله این پروژه‌های مشارکتی است، گفت: با اقدامات انجام شده در جذب سرمایه‌گذار، استان زنجان یکی از استان‌های موفق این امر بوده و بسیار مطلوب در این زمینه عمل کرده است.

وی با بیان اینکه پروژهای اقتصاد مقاومتی از اولویت بالایی برای ساخت برخوردار هستند، ابراز کرد: جاده زنجان - بیجار و زنجان - خدابنده از جمله این پروژه‌ها است و از اولویت بالایی برای ساخت برخوردار هستند و باید به سرعت تکمیل شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ابراز کرد: از امسال تصویب شده است که مالیات بر ارزش افزوده هر شهرستان در استان جمع‌آوری شود و سپس بر حسب جمعیت به شهرستان تخصیص یابد و این موضوع به ضرر برخی شهرستان‌ها مانند ابهر است که مالیات بر ارزش افزوده آن شهرستان به مراتب بیشتر از شهرستان خدابنده است.

وی با اشاره به تکمیل راه‌آهن زنجان - قزوین ابراز کرد: امیدواریم پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین تا پایان امسال و یا نهایتا سه ماهه نخست سال 97 تکمیل شود.

رحمتی با اشاره به احداث چهار نیروگاه در استان زنجان میزان سرمایه‌گذاری ارزی این نیروگاه‌ها را 900 میلیون یورو برشمرد و گفت: مبلغ سرمایه‌گذاری ریالی نیز یک هزار میلیارد تومان برآورده شمرده است و اجرای این پروژه‌ها در این دولت آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد بانکداری استان زنجان رضایت‌بخش نیست، بیان کرد: زنجان جزو استان‌های آخر در عملکرد مناسب بانکی است که ضمانت‌های بانکی مشکلاتی را برای افراد درگیر این مسائل به وجود آورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان به احداث یک مجموعه تجاری -رفاهی در شهرستان سلطانیه به روش جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد و گفت: مبلغ این سرمایه‌گذاری حدود 4.5 میلیارد تومان است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.