مشهد- یک پژوهشگر سیاسی گفت: آمریکا سعی می کند از گروه های مردمی و احزاب به عنوان ابزار برای اثرگذاری در منطقه استفاده کند.

آمریکا به دنبال استفاده از مردم و احزاب برای رسیدن به اهداف خود است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر هادی محمدی روز دوشنبه در کمیسیون تخصصی «آمریکا در دوره ترامپ» در حاشیه نهمین اجلاس رادیو و تلویزیون های اسلامی در مشهد به تبیین چالش های آمریکا در سطح منطقه خاورمیانه پرداخت و اظهار کرد: درک دقیق تر فرصت های رسانه ای مبتنی بر سه عامل است خصوصا در قبال آمریکا و باید بر روی این سه عرصه تمرکز کرد.

وی با بیان اینکه ابتدا باید محیط آمریکا را شناخت، اظهار داشت: شناخت یعنی دقیق از تفکرات، عقاید، برنامه ها و اقدام های آمریکای و در مرحله دوم شناخت از برنامه ها و ظرفیت های آمریکا در سطح منطقه و جهان و سوم اینکه ما موازنه قدرت در سطح بازیگران مقابل آمریکا در منطقه را بشناسیم.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکایی ها برای پیشبرد سیاست خودشان در منطقه خاورمیانه متکی بر اقتصاد، قدرت نظامی و سیاست ورزی هستند، ابراز کرد:  خاورمیانه قلب زمین و مرکز منابع نفتی و گازی است و کشوری مانند آمریکا به هیچ عنوان نخواهد توانست از آن چشم پوشی کند.

محمدی با بیان اینکه در تعیین وضعیت آمریکا باید بررسی کرد که ابزارهای قدرت منطقه ای آن در چه سطحی قرار دارند، ابراز کرد: این مولفه را می توان به چندین سطح تقسیم بندی کرد که نخستین آن شرکای غربی و عربی آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه دومین عامل، زمینه های ملی در کشورها است، افزود: آمریکا سعی می کند از گروه های مردمی و احزاب به عنوان ابزار برای اثرگذاری در منطفه استفاده کند.

این پژوهشگر سیاسی با اشاره به اینکه موازنه قدرت منطقه ای بر سیاست های امریکایی تاثیر دارد، تصریح کرد: کاریزمای رئیس جمهور و مشکلات ساختارهای آمریکا از دیگر مشکلات پیش روی دولت ترامپ است.

وی تصریح کرد: امروز رئیس جمهور آمریکا مظهر اقتدار آمریکا نیست بلکه مظهر شرمندگی و بی ادبی برای این کشور است.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: باید از این مولفه در قالب کار رسانه بهره برد و به بیان مشکلات و نقطه ضعف های آمریکا پرداخت؛ در واقع این ها فرصت های رسانه ای ما است که باید از آنها به خوبی استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.